Elevii şi profesorii din Capitală vor fi instruiţi cum să reacţioneze în cazul producerii unui cutremur.
Primăria Capitalei, ISU Bucureşti şi ISMB au semnat un protocol ca să pregătească atât elevii din Capitală, cât şi personalul didactic, în ceea ce priveşte comportamentul de urmat în cazul producerii unei situaţii de urgenţă.
„Pregătirea copiilor pentru eventualitatea producerii unor situaţii speciale este extrem de importantă şi trebuie să acordăm o deosebită atenţie celor care participa la îndrumarea elevilor. În acest sens, aveţi întregul nostru sprijin, inclusiv în ceea ce priveşte personalul specializat, astfel încât pregătirea copiilor să se finalizeze cu succes şi într-un interval de timp cât mai scurt”, a declarat, la semnarea protocolului, Sorin Oprescu.
Primăria Capitalei va pune la dispoziţie suportul educaţional logistic şi specialişti pe linie de protecţie civilă, ISU Bucureşti va desfăşura, împreună cu specialiştii primăriei, în unităţile de învăţământ, activităţile propriu-zise de informare preventivă şi de pregătire pentru situaţii de urgenţă, iar Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) va coordona modul de implementare a materialelor informative în procesul educaţional al elevilor, respectiv al instruirii personalului didactic responsabil.
Procesul de instruire a elevilor şi profesorilor se desfăşoară pe parcursul a şase etape, în 425 de unităţi de învăţământ.
Astfel, se au în vedere instituţiile de învăţământ din ciclurile primar, gimnazial şi liceal, atât unităţi de stat, cât şi unităţi particulare. În mod distinct, pe un al doilea palier, se va asigura şi pregătirea personalului didactic – ca vectori de pregătire, în vederea diseminării ulterioare a informaţiilor respective în grupurile de elevi aflate în responsabilitate.
La finalul etapelor de pregătire, sub supravegherea personalului ISU, va fi făcut un exerciţiu practic la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, privind modul de comportare în situaţia producerii unui seism.
De asemenea, după terminarea fiecărei etape de pregătire, dar şi la finalul întregului program, se vor efectua activităţi de evaluare a cunoştinţelor asimilate de către elevi, în cadrul unui concurs tematic.