Un consorţiu de investitori din Hong Kong şi Abu Dhabi a propus o ofertă în valoare de 1,7 miliarde de euro companiei Adidas pentru vânzarea diviziei Reebok.
Potrivit Mediafax, firma de investiţii Jynwel Capital, în asociere cu mai multe fonduri din Abu Dhabi, a înaintat directorilor Adidas o ofertă nesolicitată pentru Reebok, potrivit unor persoane apropiate situaţiei, informează The Wall Street Journal.
Grupul care a iniţiat această ofertă consideră că divizia Reebok ar avea rezultate mult mai bune decât în prezent, dacă ar fi o entitate independentă.
Acţiunile Adidas au avansat cu 8,1% pe bursa din Frankfurt, după răspândirea informaţiei legate de oferta primită de compania germană. Preţul acţiunilor Adidas au scăzut cu aproximativ 40% în acest an.
Adidas a cumpărat compania americană Reebok în 2006 pentru 3 miliarde de euro, în încercarea de a creşte vânzările Adidas din Statele Unite. Reebok nu a reuşit, însă, să obţină contractele dorite cu Liga Naţională de Fotbal şi Liga Naţională de Hochei din SUA, ceea ce a determinat o scădere a veniturilor aduse de această divizie a Adidas.
Recent, compania germană a repoziţionat Reebok drept marcă pe piaţa produselor de fitness, însă mai mulţi investitori din SUA şi Marea Britanie sunt eceptici în legătură cu îmbunătăţirile pe care această mişcare le va aduce, potrivit lui Cedric Rossi, analist la Bryan Garnier din Bruxelles, mai scrie Mediafax.
"Dacă Adidas vinde marca Reebok, pentru investitori ar fi o dovadă că achiziţia Reebok a fost o greşeală", a declarat Rossi. El a adăugat că vânzarea Reebok ar fi o eroare strategică, întrucât divizia dă semne de revenire.
Adidas a pierdut locul doi în rândul producătorilor de articole sportive pe piaţa din SUA, în detrimentul Under Armour, compania punând acest declin pe seama rezultatelor slabe ale unităţii Reebok şi a accidentărilor suferite de starul Derrick Rose din NBA, cu care Adidas are contract.