Pentru a asigura protectia sociala a persoanelor disponibilizate in baza OUG 8/2003 cu modificarile si completarile ulterioare si ca urmare a protocolului incheiat intre conducerea SC ABROM SA Barlad si AJOFM Vaslui, in perioada 12-14 decembrie 2005 au fost acordate servicii de preconcediere unui numar de 85 de persoane din totalul de 100 care urmeaza a fi disponibilizate. In perioada respectiva, doi salariati ai AJOFM Vaslui – agentia locala Barlad s-au deplasat la sediul societatii. Serviciile de preconcedire oferite au fost: informarea privind procedurile legale referitoare la protectia somerilor, instruirea in modalitati de cautare a unui loc de munca, reorientare spre cursuri de formare profesionala de scurta durata, sondarea opiniei salariatilor, consilierea acestora privind accesul la masurile pentru prevenirea somajului, modalitati de finantare si instructiuni de implementare a acestora. De asemenea, pentru a asigura protectia sociala a salariatilor disponibilizati, s-a convenit cu conducerea SC ABROM SA Barlad ca preluarea dosarelor de somaj sa fie facuta direct la sediul societatii, in perioada 27-28 decembrie 2005. S-au deplasat la sediul societatii cate 3 salariati din cadrul Agentiei locale Barlad, pentru inregistrarea operativa a dosarelor in scopul evitarii problemelor sociale ca urmare a disponibilizarilor de personal. Au fost preluate 88 de dosare. „Persoanele disponibilizate vor beneficia de indemnizatie de somaj precum si de venitul de completare, incepand cu data de 27 decembrie 2005, in functie de vechime si de salariul individual mediu net pe ultimele trei luni inaintea disponibilizarii si de o suma egala cu de doua ori salariul mediu net pe economie din luna ianuarie 2005”, a spus Silviu Calancia, directorul executiv al AJOFM Vaslui.