Numarul clientilor business pentru solutiile broadband de Internet si date din portofoliul Romtelecom a crescut de opt ori in ultimele sapte luni. Potrivit directorului Serviciilor de Internet si Date al acestui operator, Vasile Voicu, Romtelecom este lider pe piata de dial-up, avand aproximativ un milion de utilizatori care folosesc astfel de servicii. Din punctul de vedere al suportului tehnic, modernizarea pe care o deruleaza in prezent Romtelecom va avea ca efect diminuarea preturilor si cresterea calitatii produselor de Internet si date oferite. Micsorarea buclei locale prin in-troducerea ONU (Optical Network Unit) a facut deja posibile o serie de servicii care nu se puteau oferi in urma cu numai cateva luni, permitand livrarea de pana la 8 Mbps peste cupru. Echipamentele instalate in retea sunt capabile sa asigure nivelul conexiunii ADSL2+. Anul trecut compania a investit aproximativ 20 de milioane euro pentru crearea unei retele MPLS, bazata pe tehnologie CISCO.
Anul viitor, Romtelecom intentioneaza sa aiba capacitatea de a servi un milion de clienti broadband in retea. 95% dintre clientii Romtelecom din Bucuresti pot avea acces, din punct de vedere tehnic, la serviciile ADSL. La nivel national, compania are acoperite 75% dintre localitati cu fibra optica. La nivel international veniturile din telefonia traditionala sunt in scadere, in timp ce veniturile generate de Internetul de banda larga si furnizarea de continut cunosc o tendinta ascendenta. Cererea de largime de banda de Internet creste in continuare cu 25% anual, conform unui studiu realizat de IDC, ceea ce indica un potential de dezvoltare semnificativ pentru acest domeniu.