21.1 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecialMisterul celor 20 miliarde de euro ascunse pe un aeroportul din Moscova

Misterul celor 20 miliarde de euro ascunse pe un aeroportul din Moscova

Un avion încărcat cu bancnote de bancă este imobilizat pe aeroportul Şeremetievo din Moscova, iar presa rusă dezvăluie că este vorba de 20 miliarde euro blocate în interiorul aeroportului internaţional de şase ani, fără ca cineva să fie în măsură să le recupereze. Persistă misterul privind identitatea proprietarului enormei cantităţi de lichidităţi şi, în timp, diverse fundaţii sau bande de gangsteri au încercat în van să intre în posesia „comorii”.

Documentele deţinute de autorităţile aeroportului Şeremetievo arată că acest avion, provenit din Frankfurt, conţine 200 paleţi din lemn, plini de bancnote de bancă. Angajaţii băncii au precizat că fiecare dintre paleţi ar conţine 100 milioane dolari sau euro, valoarea totală a încărcăturii ridicându-se la 20 miliarde euro. La 7 august 2007, societatea de securitate Brink a organizat zborul Frankfurt-Moscova şi a livrat paleţii cu 20 miliarde euro şi pe documentele de predare către Şeremetievo apare numele expeditorului – Farzin Koroorian Motlagh, 54 ani, cetăţean iranian, fiul unui anume Ali, codurile de identificare a încărcăturii, numărul de zbor, dar nu este menţionat nici un destinatar. Anchete efectuate în timp arată că banii provin dintr-o donaţie făcută de Farzin Motlagh în profitul unei fundaţii caritabile ucrainene, gestionată de serviciile secrete din Ucraina. „Lumea binefăcătorilor”. O astfel de organizaţie există cu adevărat la Moscova şi este condusă de un cetăţean rus, moscovitul Alexandre Şapilov, care se străduie să recupereze uriaşa sumă de bani.

Motlagh este acuzat că ar fi la originea unei tentative de a fura 8,5 miliarde lire sterline de la Banca Centrală din Abu Dhabi în 2010, dar nu este destinatarul încărcăturii blocate pe aeroportul internaţional din Moscova. El a lucrat pentru Banca Centrală a Emiratelor Arabe Unite şi poate fi legat de mai multe tranzacţii numeroase în diferite părţi ale lumii. Mai multe agenţii ale serviciilor secrete ruse au preluat controlul încărcăturii, nerevendicată nici astăzi. Vadim Lialin, expert vamal, a declarat că nemenţionarea destinatarului este stranie, încărcătura neputând fi reclamată decât de destinatar şi este posibil ca acesta să nu deţină toate documentele necesare. Legea rusă interzice ca banii să fie ceruţi de o persoană, alta decât proprietarul legitim. În pofida faptului că mai multe grupuri au revendicat miliardele – gangsteri ceceni, ucraineni, armeni, turci, kurzi, japonezi, membrii Al Qaeda sau ai Cavalerilor de Malta – nimeni nu a fost în măsură să convingă autorităţile că banii le aparţin. Experţii estimează că neprecizarea destinatarului înseamnă că ceva s-a petrecut pe filieră şi este posibil să fie vorba de bani murdari. Cineva trebuia să revendice miliardele încă de la început şi probabil a existat un plan formulat pentru obţinerea enormei lichidităţi după trecerea frontierei ruse. Numai că, Mr. X nu a fost capabil să revendice încărcătura.

O sursă din cadrul unei agenţii a serviciilor secrete ruse a declarat pentru Kommersant că banii ar putea aparţine lui Saddam Hussein, care în 2002 a adus la Moscova 12 miliarde dolari în numerar şi le-a investit în afaceri imobiliare. Aceeaşi sursă arată că la fel de bine, banii pot aparţine Iranului sau ex-dictatorului libian, Gaddafi.

Vânarea miliardelor

Enorma sumă de 20 miliarde, cash, blocată pe aeroportul moscovit Şeremetievo, ar putea acoperi deficitul bugetar prevăzut de UE pentru anul 2013. Dar nimeni nu ştie cui îi aparţine şi mulţi se întreabă dacă există cu adevărat. Unele surse relevă că miliardele ar fi fost trimise de Saddam Hussein, altele susţin că proprietarul ar fi guvernul de la Teheran. Iar printre cei care încearcă să revendice banii se află spioni ucraineni, gangsteri ceceni, membri Al-Qaeda şi chiar Cavaleri de Malta.

Cele mai citite

Restaurantele din București, mai scumpe decât cele din Praga și Varșovia

Prețurile practicate de restaurantele din București au ajuns să depășească nivelul celor din orașe precum Praga sau Varșovia și se apropie rapid de standardele...

Lecția fiordurilor pentru drumurile din România

Norvegia a găsit soluția pentru reducerea accidentelor rutiere O analiză a proinfrastructura.ro arată că, între Oslo și Bergen, primele două orașe ale Norvegiei, există un...

Soarele, partener de afaceri: A demarat Programul Casa Verde Panouri Fotovoltaice

Administraţia Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ două miliarde de lei. Fondurile alocate primei etape a programului, pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă