6.6 C
București
vineri, 29 noiembrie 2024
AcasăSpecialMinistrul Transporturilor, despre Autostrada Orăştie - Sibiu: Contractul cu Salini Impregilo a...

Ministrul Transporturilor, despre Autostrada Orăştie – Sibiu: Contractul cu Salini Impregilo a fost reziliat

Contractul cu Salini Impregilo pentru construcţia lotului 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu a fost reziliat

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunţat, miercuri după-amiază, că a fost reziliat contractul cu Salini Impregilo, pentru construcţia lotului 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu. Totodată, el a precizat că va fi demarat procesul pentru selectarea unui nou constructor care să remedieze deficienţele din zonă, până în luna august, informează Agerpres.

Astfel, traficul pe autostradă ar putea fi reluat în luna septembrie a acestui an. 

‘Am primit un comunicat de la CNADNR privind rezilierea contractului cu actualul constructor (pentru lotul 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu – n.r.). În acelaşi timp se va demara o cerere de ofertă pentru selectare noului constructor care să remedieze deficienţele din zona demolată de 200 m şi din cei 300 de metri suplimentar pe care au apărut fisuri pe drum. Termenul pentru aceste lucrări, în cazul în care nu apare nicio contestaţie, este august. Asta înseamnă că la începutul sau mijlocul lui septembrie se va putea relua traficul pe autostradă’, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, într-o conferinţă la sediul ministerului.

Totodată, ministrul Transporturilor a subliniat că „proiectul nu a fost respectat”, întrucât materialele de construcţie nu sunt în conformitate cu caietul de sarcini, iar lucrările de execuţie în sine sunt necorespunzătoare.

Un document al Ministerului Fondurilor Europene (MFE) arată că autostrada Orăştie – Sibiu are planificată ca dată de finalizare trimestrul III din 2018, iar valoarea investiţiei rămase se ridică la 92,4 milioane euro. 

Proiectul Autostrăzii Orăştie – Sibiu, ca parte a Reţelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82,07 kilometri de autostradă care leagă cele două oraşe. Comisia Europeană a decis, în septembrie 2011, finanţarea acestui proiect cu 510 milioane de euro din Fondul de Coeziune. 

Autostrada a fost împărţită în 4 loturi de punere în aplicare. Loturile 1 şi 2, având lungimea de circa 44 km, au fost deschise traficului în 2013. Loturile 3 şi 4 au fost deschise traficului în 2014. În ceea ce priveşte Lotul 3 (Sălişte – Cunţa) de aproximativ 22 de kilometri, acesta face obiectul unei anchete penale după ce, pe o porţiune din zona viaductului Aciliu, au apărut fisuri adânci, care au pus în pericol siguranţa traficului rutier. 

În data de 3 septembrie 2015, CNADNR a anunţat închiderea circulaţiei rutiere pe Autostrada A1 Orăştie – Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Sălişte (km 270+020) – Nod rutier Cunţa (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii. CNADNR a impus constructorului autostrăzii Orăştie – Sibiu, Salini Impregilo, să refacă porţiunea de 200 – 300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare şi reconstrucţie în conformitate cu proiectul tehnic aprobat. 

Pe 11 noiembrie, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a sesizat organele abilitate ale statului cu privire la nerespectarea de către proiectant, constructor, diriginte de şantier (inginer FIDIC) a prevederilor legislaţiei în vigoare, precum şi cu privire la modul în care a acţionat conducerea CNADNR în derularea unor contracte. 

Procurorii DNA au deschis un dosar penal, în care a fost începută urmărirea penală in rem, în legătură cu săvârşirea unor posibile fapte de corupţie în construirea autostrăzii Sibiu-Orăştie. Potrivit DNA, în acest dosar a fost începută urmărirea penală pentru săvârşirea unor infracţiuni de corupţie, infracţiuni asimilate infracţiunilor de corupţie şi infracţiuni privind fraude cu fonduri europene. 

În urma scandalului declanşat de închiderea tronsonului Sălişte-Cunţa, de 22 de kilometri, Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor CNADNR a decis înlocuirea directorului general Narcis Neaga cu Cătălin Homor (director general interimar al Metrorex), ordinul în acest sens fiind semnat pe 8 decembrie 2015 de ministrul Transporturilor, Dan Costescu. 

Cele mai citite

Creșterea ROBOR, benefică pentru bănci pe fondul crizei politice

Criza politică din România, accentuată după primul tur al alegerilor prezidențiale, se transformă într-o oportunitate pentru bănci, având în vedere creșterea dobânzilor interbancare ROBOR,...

Creșterea ROBOR, benefică pentru bănci pe fondul crizei politice

Criza politică din România, accentuată după primul tur al alegerilor prezidențiale, se transformă într-o oportunitate pentru bănci, având în vedere creșterea dobânzilor interbancare ROBOR,...

FCSB-Olympiakos Pireu 0-0. Roș-albaștrii sunt foarte aproape de primăvara Europa League

FCSB a obţinut un rezultat de egalitate important cu echipa greacă Olympiakos Pireu, 0-0, joi seara, pe Arena Naţională din Bucureşti, în etapa a...
Ultima oră
Pe aceeași temă