„Brother Net” este prima „social network” exclusiv pentru masonii italieni, pentru a se întâlni, a schimba informaţii şi a se ajuta reciproc, dar şi pentru a găsi un loc de muncă, folosindu-se de culoarul preferenţial garantat de apartenenţa la masonerie. Fideli legământului păstrării secretului, care „protejează” toate activităţile diferitelor Loji italiene, au creat o reţea virtuală, aparent inviolabilă, care poate fi accesată numai dacă dovedeşti că eşti înscris în masonerie, informează La Repubblica, citată de Agerpres.
Reţeaua de socializare a fost inspirată de Facebook. Chat, grupuri monotematice, împărtăşiri de fotografii, comentarii la diferite statute. Dar se vorbeşte şi despre probleme strict masonice: întâlniri la nivel regional, schimb de documente şi sugestii pentru reflecţie, individuale sau de grup, cu un ochi aruncat actualităţii politice – o secţiune prezintă toate ştirile de interes masonic, preluate din mass-media.
Nu se fac publice multe lucruri, deoarece există temerea infiltrării cuiva. Din acest motiv, comunicarea obişnuită se face via chat (o fereastră care se deschide lateral, la fel ca pe cel mai cunoscut social network american). Toate încheiate cu clasicul „TFA”, acronimul care indică salutul tradiţional al „triplei îmbrăţişări fraterne”.
Printre secţiunile cele mai populare şi mai accesate de abonaţii la reţea se numără cea referitoare la ofertele de muncă. Utilitatea şi scopul ei sunt bine explicate într-un e-mail confidenţial trimis în urmă cu câteva zile, de unul dintre administratori. Este vorba de anunţuri pentru cele mai diferite posturi: la 3 octombrie s-au publicat anunţuri privind ofertele pentru un post de controlor de gestiune, pentru absolvenţi de inginerie mecanică sau economie şi comerţ, expert în contabilitate, expert în salarizare, manager de calitate, doi practicanţi în biroul unui contabil.
Pentru a aplica este suficient să se scrie fratelui care „gestionează” ofertele, care va face în aşa fel încât să se urmărească procesul de aplicare în mod clar diferit de cel al candidaţilor care nu sunt masoni. În conformitate cu criterii nu neapărat pe bază de merit, comentează ziarul.
Pe lângă un forum şi o revistă care oferă, printre altele, şi locuri de muncă, există, de asemenea, spaţiul „lojilor”: aici maeştrii venerabili pot crea şi gestiona o subsecţie dedicată lojii lor. Fiecare secţiune are o protecţie şi limitează accesul numai la fraţii lojii şi invitaţii lor. Există grupul de masoni europeni şi cel dedicat simbolurilor, în care „se lucrează exclusiv asupra semnificaţiei simbolismului tradiţional”.
Scopul site-ului, înregistrat în luna aprilie şi lansat înainte de vară, prin e-mail, a fost explicat de U. T., 50 de ani, maestru venerabil din Torino, într-un mesaj publicat în buletinul informativ al Marelui Orient al Italiei: păstrarea unor relaţii frecvente şi cu fraţii Lojilor altor Orienturi, folosind oportunitatea oferită de tehnologia comunicării.
La Repubblica precizează că în urma publicării acestui articol reţeaua a fost dezactivată joi seara.