13.9 C
București
luni, 30 septembrie 2024
AcasăSpecialMarota Telpark

Marota Telpark

Ca in fiecare an preelectoral, subiectul sistemului de parcare cu plata incinge spiritele printre politicienii din capitala Banatului. In ciuda experientelor din 2000 si 2004, cand cei mai virulenti critici ai Telpark au pierdut lamentabil alegerile, cu un an inaintea urmatorului scrutin trei din cele cinci partide reprezentate in legislativul local forteaza desfiintarea acestuia.
Mai mult, dupa noua ani de functionare, prefectul timisean descopera ca modalitatea prin care se stabilesc tarifele este ilegala, pentru ca ele nu sunt votate de consilierii municipali, ci doar de membrii a doua comisii si aprobate de primar. Singura scumpire din acest an a avut in vedere abonamentele pentru persoane fizice, al caror pret aproape s-a dublat, fiind aliniat celui fixat pentru firme, adica 300 de lei. Din pacate, aceasta majorare nu a avut darul de a descongestiona parcarile si a descuraja stationarea de lunga durata, asa cum era normal, dimpotriva, vanzarile au crescut. In plus, nimeni nu te obliga sa te abonezi, in conditiile in care pretul tichetelor a ramas neschimbat si a fost introdusa plata prin intermediul telefonului mobil.
Solutia logica ar fi fost renuntarea la abonamente sau stabilirea unor tarife prohibitive, asa cum au facut edilii din Arad, unde un abonament pentru zona centrala costa 7.000 de lei anual. Prin atacarea in contencios administrativ a hotararii care a stabilit regulamentul de functionare al Telpark teoretic ar trebui sa se revina la vechile tarife, pana in momentul in care se pronunta instanta. Cum se va proceda practic in aceasta situatie, ramane de vazut…
Cert este ca adversarii Telpark stiu un singur lucru: sistemul trebuie desfiintat. Cu ce ar urma sa fie inlocuit nu ne spune nimeni. Chiar daca ultimul proiect de suprimare inaintat de social-democrati nu a intrunit majoritatea necesara, propunerile pentru un viitor sistem de parcare cu plata se lasa asteptate.
Ar fi foarte interesant pentru timisoreni sa cunoasca in detaliu alternativele propuse de contestatarii Telpark. Inclusiv candidatii la functia de primar ar trebui sa-si prezinte proiectele in acest sens. Toti vor sa lase impresia ca desfiintarea actualului sistem va pogori paradisul pe malurile Begai: locuri de parcare mai multe si… gratuite. Scenariul este evident utopic, dar aceasta este perceptia care trebuie indusa in randul automobilistilor timisoreni. Sau responsabilitatea nascocirii si implementarii unui nou sistem va fi aruncata in carca actualului executiv, pentru a avea ce ataca la anul pe vremea asta.
Cat despre constructia unor cladiri destinate parcarilor, teama mi-e ca acest lucru nu se va intampla in viitorul apropiat, avand in vedere conditiile impuse eventualilor investitori de aceiasi consilieri grijulii cu nervii si banii soferilor prinsi in infernalul trafic timisorean.

Cele mai citite

Inundațiile din 1970, o catastrofă care a marcat o generație. Iată ce scria România Liberă acum peste 50 de ani

Anul în care râurile au devenit oceane în România, a schimbat fața multor zone Inundațiile din 1970 au fost unul dintre cele mai devastatoare evenimente...

Atac masiv cu drone al Ucrainei pe teritoriul Rusiei: 125 de drone distruse, daune în mai multe regiuni

În noaptea de 28 spre 29 septembrie, Ucraina a lansat un atac de amploare cu drone pe teritoriul Rusiei, provocând daune în mai multe...

Cea mai puternică furtună din ultimii 20 de ani. Autoritățile sunt pregătite să evacueze oamenii

ANM avertizează că un cod portocaliu va fi valabil în perioada 29 septembrie ora 08:00 - 30 septembrie ora 10:00. „După emiterea avertizărilor au fost...
Ultima oră
Pe aceeași temă