Românca rănită în urma atacului din Londra se află, în continuare, internată în stare gravă la un spital londonez, iar celălalt cetățean român, care a fost rănit ușor în urma incidentului, a fost externată, precizează un comunicat de presă al Ministerului Afacerilor Externe.
Un atacator a ucis cinci persoane inclusiv un polițist, la Parlamentul Marii Britanii, pe Podul Westminster, înainte de a fi împușcat mortal de Poliția Metropolitană. Atacul din centrul Londrei a debutat cu o mașină Hyundai 4×4 (foto) care a intrat cu mare viteză pe Westminster Bridge, intrând în oamenii ce se aflau pe direcția de parcurs, ciocnindu-se de gardul din perimetrul Parlamentului.
Potrivit sursei citate, imediat după producerea incidentului și transferul cetățenilor români la spital pentru îngrijiri, un reprezentant al Celulei de Criză constituită la nivelul misiunii diplomatice a României la Londra s-a deplasat, de îndată ce a fost posibil, la unitatea medicală în vederea obținerii unor informații actualizate cu privire la starea de sănătate a victimelor și pentru a acorda asistență consulară.
"Menționăm că una dintre cele 2 persoane de cetățenie română rănite se află în continuare internată în stare gravă, iar cealaltă, care a fost rănită ușor în urma incidentului, a fost externată.
Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord menține permanent legătura atât cu familia persoanei aflate în stare gravă, cât și cu cetățeanul român care a fost externat. Misiunea diplomatică continuă monitorizarea cazului, menținând legătura cu unitatea medicală, familia persoanei rănite, precum și cu autoritățile locale, fiind pregătită să acorde asistență consulară, în funcție de solicitări", se arată în comunicatul de presă.
Conform MAE, cetățenii români pot solicita asistență consulară la următoarele numere de telefon: Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord +44 20 76027328; +44 20 76029833 ; 44 20 76036694 ; 44 20 76025193, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.