15.3 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecial”Lovește și ucide”, fenomenul care a luat amploare în China. De ce...

”Lovește și ucide”, fenomenul care a luat amploare în China. De ce aleg chinezii să omoare pietonii pe care îi accidentează cu mașina

În majoritatea țărilor civilizate, șoferii care lovesc cu mașina pietonii, opresc și fac tot posibilul să le acorde primul ajutor. Nu același lucru se întâmplă și în China. În această țară, șoferii neatenți aleg să își omoare intenționat victimele, pe motiv că daunele pătite în urma unui accident minor sunt mult mai mari, decât cele în cazul unui accident în care victima moare. 

Astfel, în China, dacă victimele scapă cu viaţă, şoferul riscă amenzi şi daune de ordinul milioanelor de dolari pentru întreţinerea lor, mai ales dacă s-au ales cu un handicap în urma accidentului. În schimb, dacă își pierd viața, suma este mult mai mică, fiind cuprinsă între între 30.000 şi 50.000 de dolari, conform publicației online slate.com.

De asemenea, majoritatea conducătorilor auto nu sunt acuzaţi de omor cu intenţie, ci scapă cu o amendă pentru o faptă neintenţionată. În aceste condiții, și din punct de vedere financiar, este mult mai convenabil. 

”Oprește-te! Ai lovit un copil”

Așa se face că, pe străzile din suburbiile chineze, mii de oameni, copii sau bătrâni, ajung să aibă parte de o moarte dramatică. Întrucât, de multe ori se întâmplă ca victimele să nu moară imediat, șoferii aleg să treacă de mai multe ori peste cadavrul lor, zdrobindu-le asftfel capul, mâinile și picioarele, pentru a se asigura că nu mai sunt în viață. Nici măcar rugămințile celor din jur nu îi înduplecă.

Spre exemplu, în luna aprilie a acestui an, o șoferiță, care făcea slalom printre tarabele cu fructe din suburbia chineză Foshan, a lovit cu bolidul o fețiță de doar doi ani, trecând cu roțile peste capul copilei. Bunica micuței a început să țipe și să-i semnaleze că a lovit un copil.

Inițial, femeia a oprit mașina, dând impresia că vrea să coboare și să acorde primul ajutor. Totuși, acest lucru nu s-a întâmplat. Ea a băgat mașina în marșarier și a mai trecut încă de trei ori peste micuță, astfel încât să se asigure că într-adevăr a decedat.

Mai mult, șoferița, dând dovadă de mult sânge rece, a coborât din mașină și i-a propus familiei micuței un târg contra cost: ”Nu spune că am fost eu. Spune că a fost soțul meu. Vă putem da bani”, i-a propus femeia bunicii micuței.

A zdrobit corpul unei bătrâne de 64 de ani și a fost găsit vinovat de neglijență

Acesta nu este un caz singular. În anul 2008, televiziunile locale au prezentat imagini surprinse pe camerele de supraveghere în care se observă cum un bărbat a trecut cu mașina peste o bătrână de 64 de ani. Zhao Xiao Cheng a trecut cu roțile bolidului peste capul și corpul bătrânei pentru a se asigura că este moartă. Acțiunea s-a repetat de două ori, până când corpul femei a fost zdrobit în totalitate. Cu un calm înfiorător, bărbatul a ales să plece în viteză, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

Hilar, însă, este faptul că Zhao Xiao Cheng nu a fost acuzat de omor din culpă. Bărbatul le-a spus autorităților că a crezut că a trecut cu mașina peste un sac de gunoi. Astfel, Tribunalul Taizhou din provincial chineză Zhejiang l-a condamnat la doar trei ani de închisoare pentru neglijență.

În anul 2010, victima acestei practici a fost și un băiețel de trei ani. Pe camerele video se arată cum un sofer a zdrobit capul băiețelului. La fel ca și în celelalte cazuri, dând dovadă de o cruzime crasă, bărbatul a trecut cu bolidul peste trupul copilului de mai multe ori, până când l-a lăsat pe micuț fără suflare. Ulterior, el a plecat, lăsând trupul neînuflețit să zacă pe pământ. Nici în acest caz, bărbatul nu a fost acuzat de omor din culpă, întrucât le-a declarat autorităților că a crezut că a trecut cu mașina peste un bagaj. În aceste condiții, polițiștii au respins acuzațiile de crimă, inclusiv dovezile de pe camerele de supraveghere.

Fenomenul ”lovește și ucide”. Mărturia unui journalist de televiziune din China

”Fenomenul ”lovește și ucide” a luat naștere în Taiwan, în jurul anilor 1990, povestește un jurnalist din China. Bărbatul își amintește cum un alt profesor i-a povestit cum funcționează această practică.

”Dacă lovesc pe cineva, îl mai lovesc o dată și mă asigur că a murit”, i-a explicat profesorul jurnalistului. ”Motivul este unul cât se poate de simplu: în Taiwan, dacă lovești pe cineva trebuie să plătești pentru întreținerea lui toată viața; în schimb dacă îl omori plătești doar o dată, ca un fel de taxă de înmormântare”, a continuat profesorul.

Așa se face că, deși multe dintre accidente sunt surprinse de camerele de supraveghere, autoritățile nu pot face mare lucru, mai ales în condițiile în se dovedește că moartea a fost produsă neintenționat.

Fenomenul a luat amploare deoarece, dacă victimele scapă cu viaţă, şoferul riscă amenzi şi daune de ordinul milioanelor de dolari pentru întreţinerea lor, mai ales dacă s-au ales cu un handicap în urma accidentului. În schimb, dacă își pierd viața, suma este mult mai mică, fiind cuprinsă între între 30.000 şi 50.000 de dolari.

Potrivit presei chineze, o persoană care, în urma unui accident rutier ,s-a ales cu un handicap, primește de la cel care a produs accidentul 400.000 de dolari, timp de 23 de ani. Inclusiv, Zhao Xiao Cheng a trebuit să plătească compensații în valoare de 70.000 de dolari.

În acest context, pentru majoritatea șoferilor este mult mai convenabil să își omoare victimele, decât să trebuiască să plătească daune.

Cele mai citite

Pentagonul va aloca 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD

Forţele Aeriene ale SUA alocă aproape 20 de miliarde de dolari pentru a dezvolta avionul de luptă NGAD (Next Generation Air Dominance), înlocuitorul pentru...

Guvernul ia noi măsuri privind sistemul electronic RO e-Factura

Guvernul ia joi noi măsuri privind sistemul electronic RO e-Factura, premierul Marcel Ciolacu anunţând că va fi prelungită cu două luni, până la 31...

România deschide dosare penale pentru spectacolele pirotehnice de pe stadioane; Ungaria se mândrește cu ele. FOTO

În țara noastră, introducerea de articole pirotehnice pe arenele sportive este interzisă, iar președintele FC Rapid București, Daniel Nicolae, și un lider galeriei giuleștene...
Ultima oră
Pe aceeași temă