In cel de-al doilea razboi mondial, locomotiva marca Schwartzkopf a fost folosita de armata germana, iar in anul 1944 a fost capturata de armata romana. Aceasta a fost folosita pana in anii '60, dupa care a fost trasa pe linie moarta in gara din Bacau.
Locomotiva a fost devastata de hotii de fier vechi. Dupa revolutie, un consilier local clujean de la PD, Adrian Guzau, a cumparat-o si a restaurat-o. Apoi, ea a fost cumparata de Clubul Feroviarilor din Bruxelles, care are peste 10.000 de membri.
Masinaria ar fi trebuit sa fie taiata in bucati si dusa la fier vechi. In loc de aceasta, ea a fost demontata piesa cu piesa, curatata si reconstruita. Locomotiva are 600 CP si functioneaza cu abur produs de carbuni. La 100 de kilometri, consuma doua tone de carbune si doua tone de apa si poate tracta sapte vagoane.
Restaurarea masinariei a costat 200.000 de euro, insa o astfel de piesa ajunge in final sa coste un milion de euro. In total, restaurarea locomotivei a presupus doi ani de munca zilnica. Aceasta, care va fi folosita la Bruxelles, a fost vopsita in culorile traditionale folosite de industria feroviara belgiana: rosu, negru si verde. Totodata, a primit toate aprobarile necesare ca sa mearga pe caile ferate europene pana in Belgia si a plecat ieri din Cluj.
In Europa, numarul locomotivelor de epoca este extrem de mic. Cea mai mare colectie, de 42 de piese, se afla in proprietatea Clubului Feroviarilor din Bruxelles.