Locuitorii din cartierele Drumul Taberei si Ghencea ar putea ajunge acasa cu metroul in 2014. Metrorex are in proiect construirea celei de-a V-a magistrale de metrou, care va lega zona Universitate de Drumul Taberei si Ghencea.
In prezent, sunt in curs de realizare studiile de fezabilitate pentru acest proiect, dupa care urmeaza ca ele sa fie prezentate board-ului Bancii Europene de Investitii. „La sfarsitul lui 2006 sau inceputul lui 2007, urmeaza sa se aprobe finantarea de catre board-ul BEI, apoi sa fie semnat acordul de imprumut intre banca si Guvernul roman. Licitatiile ar urma sa se desfasoare in 2007 si tot atunci sa inceapa lucrarile. Noi estimam ca vor fi gata in 2014”, a declarat Liviu Soava, director general al Metrorex. Valoarea investitiei pentru linia ce va lega Universitatea de Ghencea este de 500 de milioane de euro. Linia respectiva va avea o lungime de noua km si 13 statii. Primul tronson va fi dat in folosinta in mai multe etape, Universitate – Academia Militara, apoi Favorit si Drumul Taberei.
Metrorex mai are in proiect prelungirea liniei de la Universitate catre cartierul Pantelimon, investitie estimata tot la 500 de milioane de euro. Deocamdata, pentru acest proiect nu au fost intocmite studiile de fezabilitate. Metroul bucurestean va implini anul acesta 27 de ani, primele statii fiind inaugurate in 1979. Ca urmare a dezvoltarii demografice a orasului, in anii 1972-1975 au fost efectuate studiile preliminare pentru construirea metroului, primul tronson dat in folosinta fiind Semanatoarea-Timpuri Noi, in lungime de peste opt kilometri. Reteaua de metrou actuala insumeaza 62,2 km de cale dubla, structurata pe patru magistrale, 45 de statii si trei depouri. Metroul preia, in medie, 15% din volumul total de calatori care utilizeaza mijloacele de transport in comun. Metroul transporta aproximativ 390.000 de calatori pe zi.