Poluare de proportii pe Canalul Midia. Semnalul de alarma a fost tras la primele ore ale diminetii, cand echipele de muncitori care operau in terminalul de barje au observat o pata de aproape 1.000 de metri patrati pe suprafata apei. Pana in momentul de fata specialistii nu au putut identifica sursa scurgerilor de hidrocarburi.
Mai multi muncitori au observat ieri, la doar cativa zeci de metri de ecluza din localitatea Ovidiu, o imensa pata de petrol pe suprafata apei. Pentru a preintampina producerea unei catastrofe ecologice au fost trimise imediat in zona mai multe echipe ale Administratiei Canalelor Navigabile pentru a analiza situatia. Prima masura luata a fost intinderea barajelor antipoluante si izolarea petei. Totodata, o echipa a Conpet, firma care are in zona mai multe conducte de transport titei si motorina, a recoltat mai multe probe pentru identificarea sursei de poluare. Rezultatele insa nu au fost in stare sa ofere prea multe indicii. Purtatorul de cuvant al Directiei Apelor Romane Dobrogea Litoral Constanta, Catalin Anton, a declarat ca “inspectorii au constatat la fata locului ca este vorba de prezenta unor irizatii de produse petroliere in pelicule discontinue. Se pare ca produsul petrolier ar proveni din exfiltratiile din cheul portuar. Echipele de interventie actioneaza cu substanta absorbanta pentru a preveni extinderea poluarii”. In acelasi timp, seful regional al Conpet, Timur Chis, a mentionat ca nu s-a inregistrat nici o scadere de presiune in conductele de transport si ca cel mai probabil pata de petrol a aparut din cauza acumularilor in pamant ca urmare a atacurilor repetate ale hotilor de combustibili in acesta zona. In urma operatiunilor de depoluare, care au durat mai bine de sase ore, autoritatile au reusit sa impiedice raspandirea carburantilor si sa curete cea mai mare parte a zonei afectate. Purtatorul de cuvant al Administratiei Canalelor Navigabile, Adrian Pandici, a declarat ca in urma acestui incident traficul pe canal nu a fost oprit.