Sponsorii principali ai Jocurilor Olimpice de la Tokyo, din 2020, vor trebui să plătească peste 250 milioane euro pentru a-și putea asocia imaginea cu cea a competiției internaționale.
Presa niponă anunță că numai sponsorul principal, Gold Sponsor, va trebui să scoată din buzunar cel puţin 15 miliarde de yeni (aproximativ 110 milioane de euro), conform Mediafax.
Potrivit Kyodo News, şapte companii, între care şi constructorul de automobile Toyota, producătorul de bere Asahi şi operatorul de telefonie NTT Docomo, se află pe lista firmelor care îşi doresc să devină Gold Sponsor.
În cazul în care cifra prezentată de Kyodo News este corectă, s-ar înregistra o creştere faţă de suma cu care Coca-Cola a devenit sponsor al Jocurilor Olimpice de la Londra din 2012 – 86 de milioane de euro.
Sponsorul principal al JO-2020 va putea folosi logoul Jocurilor Olimpice şi sloganurile în reclamele sale până la finalul anului 2020.
În afara sponsorului principal, Gold Partner, va fi ales pentru JO şi un "Official Partner", care va trebui să contribuie cu 6 miliarde de yeni (aproximativ 44 de milioane de euro). De asemenea, compania care va deveni "Official supporter" va trebui să achite între un miliard şi trei miliarde de yeni.