Renault anunţă că îţi doreşte o revenire cât mai rapidă pe piaţa iraniană, una extrem de importantă, mai ales pentru modele ca Logan. Oficialii grupului francez speră într-o îmbunătăţire a situaţiei din Iran, cu toate că deocamdată exporturile de maşini dezasamblate (CKD) către această ţară rămân suspendate, potrivit ANE.
Renault este una dintre companiile europene cu cea mai mare cifră de afaceri în Iran, iar criza declanşată pe 1 iulie, când sancţiunile economice impuse de SUA Iranului s-au extins şi în sectorul auto, a afectat enorm vânzările din regiune ale producătorului auto francez. Guvernul american a extins embargoul pe fondul creşterii tensiunilor în jurul programului nuclear iranian.
Iranul este cea de a opta piaţă, ca vânzări, pentru Renault, peste Italia şi Spania, cu aproximativ 101.000 unităţi vândute anul trecut. Mare parte din vânzări se bazează pe kiturile CKD, trimise din Europa şi asamblate în uzinele iraniene ale partenerilor de la Khodro. Exporturile de kituri CKD ale Renault către Iran au scăzut cu 48% în prima jumătate a acestui an faţă de perioadă similară a anului trecut, la 28.082 unităţi.
Renault produce sub marcă proprie în Iran atât Megane cât şi modelul Logan, care este denumit în acestă ţară Renault Tondar. Cele două modele au consolidat de-a lungul timpului poziţia Renault pe această piaţă, din care francezii deţineau anul trecut 10 procente.
Vezi şi Dacia Sandero, vânzări RECORD în Franţa. A depăşit Citroen C4 sau VW Polo
Din cauza embargoului impus de ţările occidentale Iranului, Renault a fost nevoit să suspende operaţiunile din această ţară, ceea ce a dus la o gaură de 512 milioane euro în veniturile din cel de-al doilea trimestru al anului.
Totuşi un purtător de cuvânt al Renault a declarat că se aşteaptă ca sancţiunile împotriva Iranului să fie ridicate, deşi nu se ştie exact când se va întâmpla asta. Renault a raportat pentru primul semestru al anului un profit net de doar 39 milioane euro, faţă de cele 746 milioane euro de anul trecut, o parte din vină pentru veniturile reduse având-o situaţia din Iran. La începutul acestui an cel mai mare producător auto francez, grupul PSA Citroen şi-a retras toate activităţile din această ţară.