Ploaia torenţială care s-a abătut asupra Timişoarei, la sfârşitul săptămânii trecute, a inundat subsolurile a zeci de case din oraş, însă a afectat din plin şi afacerile circa 200 de comercianţi cu spaţii închiriate la demisolul centrului comercial Iulius Mall. Deşi acest lucru pare să nu-i fi speriat prea tare pe proprietarii clădirii de zeci de milioane de euro, care spun că demisolul s-a inundat din cauza canalizării proaste a oraşului, unii comercianţi s-au declarat nemulţumiţi că serviciile nu sunt la nivelul chiriilor de mii de euro, iar asemenea probleme le alungă cumpărătorii. „Ploaia a fost extrem de abundentă şi ştiţi că în situaţii de genul acesta canalizarea oraşului nu face faţă în zona viaductului de pe Popa Şapcă. Ei bine, fiind aproape de acel punct critic al oraşului, apa s-a scurs către mall şi a ajuns în zona magazinelor de la demisol”, a explicat Consuela Doboş, ofiţerul de presă al complexului Iulius Mall din Timişoara.
Pagube recuperate de la asigurător
În opinia sa, pagubele de peste 50.000 de euro vor fi recuperate de la compania care a asigurat clădirea. Totuşi, printre întreprinzătorii care au închiriat spaţii comerciale în mall există persoane nemulţumite de serviciile oferite de proprietarii clădirii, care sunt hotărâţi să-şi caute alte amplasamente după expirarea contractelor. „Faptul că, în timpul furtunii de joia trecută, nu s-a reuşit oprirea apei pentru a nu intra în magazin ne-a întărit hotărârea de a pleca de aici la sfârşitul contractului.
În afară de faptul că aici chiria este cea mai mare din oraş, mai trebuie să contribuim în fiecare lună cu anumite sume de bani la toate acţiunile de marketing organizate de proprietari. Nu mi se pare corect acest lucru, în condiţiile în care noi finanţăm reclama mall-ului, în loc să plătim reclame pentru produsele noastre”, ne-a declarat unul dintre comercianţi.
MALL
Centru comercial
Iulius Mall Timişoara este cel mai mare centru comercial de tip mall din afara Capitalei, cu o suprafaţă construită de 177.613 de metri pătraţi şi o suprafaţă închiriabilă de 64.215 metri pătraţi. Are 310 magazine, food-court cu o capacitate de 1.700 de persoane, 14 fast-food-uri şi 2.500 locuri de parcare. La parterul aripii noi, pe 16.000 de metri pătraţi, Auchan a deschis cel mai mare hipermarket din vestul ţării. Valoarea totală a investiţiei se ridică la peste 60 milioane de euro. Iulian Dascălu a mai construit asemenea centre comerciale la Iaşi, Suceava şi Cluj-Napoca.