37.8 C
București
vineri, 19 iulie 2024
AcasăSpecialIndustria iahturilor cucereste Sud-Estul

Industria iahturilor cucereste Sud-Estul

» In Constanta au loc, in aceste zile, simultan, doua expozitii de ambarcatiuni.
» Marina din Mangalia a fost inaugurata, cea din  portul Constanta este pe trei sferturi gata
» Specialistii din domeniu sustin ca, dupa finalizarea lor, cererea pentru iahturi va cunoaste o crestere puternica.

Premiera pentru industria nautica din Romania. Doua expozitii de ambarcatiuni au fost inaugurate in aceeasi zi, la o ora diferenta una de alta. Este vorba despre Romanian Boat Show, in statiunea Mamaia, vizavi de hotelul Rex, si de Tomis Yacht 2008, la intrarea in Portul Constanta, zona Poarta 1. Prima este organizata de Power Marine si Set Events, a doua de Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta. Ambele evenimente expun atat barci ieftine, de cateva mii de euro, dar si iahturi de lux, pe care nu si le pot permite decat oamenii foarte bogati. De exemplu, cel mai ieftin produs care poate fi cumparat este o barca gonflabila sau una din fibra de sticla, care costa circa 5.000–6.000 de euro, fara motor. Cea mai scumpa ambarcatiune este un Azimuth 46, cu punte descoperita, adusa de Neptun Yacht. Este cea mai recenta productie a companiei si are un nivel tehnologic foarte ridicat. "Poate fi condusa numai prin joystick, asa cum te joci la calculator.

 

Elicea se roteste la 360 de grade, deci poti pleca si acosta la cheu fara probleme", spune Florin Carstocea, proprietarul firmei, care a dezvaluit si pretul: 700.000 de euro fara taxe. Majoritatea cumparatorilor sunt oameni de afaceri romani, dar si reprezentanti ai presei. Bogdan Craiciu, reprezentantul Set Events, a precizat ca doi dintre jurnalistii care si-au cumparat barci, e adevarat, nu foarte scumpe, sunt Lucian Mandruta si serban Huidu. O surpriza la Tomis Yacht este o barca de opt metri lungime, cu patru locuri, din mahon, cu motor de 225 cai-putere, construita de Neptun Yacht, in Zona Industriala Constanta, cu personal propriu, dupa un proiect propriu. Compania produce in prezent trei modele proprii.

Vant din pupa
Piedica in calea dezvoltarii industriei ambarcatiunilor de agrement este lipsa insulelor si a marinelor, practic a destinatiilor pentru astfel de mijloace de transport. Lucrurile se schimba insa in intregul bazin al Marii Negre. Daca acum cinci ani singura marina bine pusa la punct era la Odessa, acum si Turcia, si Bulgaria au investit masiv in astfel de proiecte. In Romania, Eforie are de cativa ani o marina, o alta, moderna, a fost inaugurata de curand la Mangalia, cea de la Constanta este pe trei sferturi gata si se pregateste un proiect pentru Costinesti.
"Este o afacere foarte grea, pentru ca toate barcile sunt cumparate cu banii proprii ai importatorilor. Cred insa ca afacerea va "exploda" o data cu construirea acestor marine", a conchis Florin Carstocea. Cei care vor sa incerce experienta pilotarii unei ambarcatiuni de lux au posibilitatea sa se inscrie la un drive-test la Romanian Boat Show.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă