22.2 C
București
duminică, 6 octombrie 2024
AcasăSpecialInchiderea canalelor navigabile, amendata cu 25.000 de euro

Inchiderea canalelor navigabile, amendata cu 25.000 de euro

» Suma a fost stabilita ca urmare a traficului inregistrat in ultima perioada si a pierderilor suferite de companie.

» Ultima masura de acest gen a fost luata o data cu constructia podului Maria din Cernavoda.

Compania nationala administratia Canalelor Navigabile a stabilit un tarif de inchidere a traficului pe canal in valoare de 25.000 de euro pe zi. Directorul general al CNAPMC, Ovidiu Cupsa, a declarat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ca acest tarif se va aplica in cazul in care administratia va fi nevoita sa inchida traficul pe Canalul Dunare Marea Neagra, din cauza unui prestator de servicii care, in cazul realizarii unei lucrari de interes public (cum ar fi subtraversare, realizare de conducte, de cabluri sau construtia unui pod), cere inchiderea traficului pe canal. Potrivit lui Ovidiu Cupsa, blocarea circulatiei barjelor si navelor pe canal ar aduce prejudicii importante pentru companie. Pentru acoperirea acestora, s-a ajuns la stabilirea unui tarif de 25.000 de euro care sa se aplice prestatorului in cazul inchiderii canalului.
Tariful este fundamentat de cheltuielile care se realizeaza pe perioada inchiderii canalului si de nerealizarea veniturilor datorate acestei inchideri. Ovidiu Cupsa spune ca tariful nu a mai fost reactualizat din anii 2002–2003, iar cuantumul de 25.000 de euro a fost stabilit si in functie de traficul din ultimii ani de zile pe Canalul Dunare Marea – Neagra si pe Canalul Poarta Alba Midia-Navodari.
Ultima data cand s-a inchis traficul pe canal a fost in anii 2001-2002, atunci cand s-a realizat podul Maria din Cernavoda.
Directorul CNACN a precizat, in cadrul conferintei de presa, ca in ultima sedinta a AGA si a CA s-a luat decizia sa se achizitioneze doua autoturisme pentru activitatea de patrulare a agentilor hidrotehnici. Decizia vine pe fondul istoticului si evenimentelor care au aparut de-a lungul canalelor navigabile. Astfel, agentii hidrografici ai ACN vor controla mult mai usor si in conditii de eficienta malurile canalelor navigabile si vor sesiza rapid organele competente in cazuri deosebite. Pana in prezent deplasarea agentilor se facea cu bicicleta, in conditii improprii terenului accidentat, indiferent de temperatura de afara. In prezent se lucreaza deja la caietul de sarcini pentru aceasta achizitie.

Cele mai citite

Germania, Franța și alte state UE fac eforturi pentru a accelera întoarcerea migranților în țările lor

Șaptesprezece țări europene au cerut Comisiei Europene să înăsprească regulile UE privind returnarea migranților ilegali în țările lor de origine Scrisoarea către Comisia Europeană a...

PSD condamnă decizia CCR de respingere a candidaturii Dianei Șoșoacă

“Dreptul oricărui cetățean de a alege și de a fi ales. CCR Trebuie să explice rapid decizia de invalidare a candidaturii Dianei Șoșoacă” București, 5...

Protest cu mii de oameni la Budapesta în fața sediului televiziunii de stat

Mii de cetățeni unguri au protestat în fața sediului televiziunii publice din Budapesta, cerând un serviciu de presă independent. Protestul a fost organizat de...
Ultima oră
Pe aceeași temă