39.1 C
București
vineri, 12 iulie 2024
AcasăSpecialIMM-urile, modernizate cu credite nerambursabile

IMM-urile, modernizate cu credite nerambursabile

Procedurile de implementare a Programului national multianual pe perioada 2002-2006 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare sau retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii au demarat, prin Ordinul nr. 85/2006 al presedintelui Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, Eugen Ovidiu Chirovici. Administratorul programului este ANIMMC, iar derularea sa se realizeaza prin intermediul Bancii Comerciale Carpatica. Bugetul programului pentru anul 2006 este de 44,525 milioane lei, aproximativ 12,750 milioane de euro, pentru fiecare proiect alocandu-se sume nerambursabile cuprinse intre 10.000 si 50.000 euro, echivalentul in RON. Potrivit lui Dumitru Nancu, directorul OTIMMC, suma minima se acorda pentru intreprinderile nou-infiintate si pentru microintreprinderi si nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investitii. Suma maxima se acorda intreprinderilor mici si mijlocii, pana la aceeasi valoare a proiectului.

Criterii de eligibilitate

Beneficiarii eligibili, adica intreprinderile nou-infiintate, microintreprinderile si IMM-urile care au capital integral privat, trebuie sa nu aiba datorii la stat sau credite restante, sa nu fie in stare de faliment ori de lichidare, sa nu aiba afacerile administrate de un judecator sindic sau sa nu aiba activitatile comerciale suspendate. De asemenea, cifra de afaceri anuala neta trebuie sa fie de pana la 50 milioane de euro, echivalent in lei, sau sa detina active totale care nu depasesc echivalentul a 43 milioane de euro, conform ultimei situatii financiare aprobate. Numarul mediu anual de salariati trebuie sa fie de maximum 249.

120 de potentiali beneficiari

La nivelul judetului Constanta, OTIMMC a identificat 120 de firme eligibile din cele 13 sectoare de productie pe care le finanteaza programul. „Zilele acestea va aparea formatul cererii de finantare, iar pana pe 31 iulie intreprinzatorii trebuie sa intocmeasca dosarul, cu cele doua parti ale sale, pentru ANIMMC si pentru banca. Reprezentantii OTIMMC ii vor sprijini pe cei care doresc sa aplice pentru acest program, putand verifica documentatia inainte de a fi trimisa la Bucuresti”, a declarat Dumitru Nancu. Inregistrarea dosarelor se face in perioada 31 iulie-25 august, intre orele 8.30-16.30. Solicitantul poate depune documentatia personal sau o poate trimite prin posta. Dosarul cuprinde doua plicuri, unul pentru ANIMMC si unul pentru Banca Comerciala Carpatica, pe care trebuie specificat „Pentru comitetul de evaluare a programului de investitii”. Inregistrarea documentelor se va face in ordinea sosirii, in registrul special al programului, iar pe setul de documente se pune stampila de inregistrare „ANIMMC pentru programe”, pe care se vor trece data, ora, numarul de inregistrare si numele celui care a inregistrat. Solicitantul care va depune personal plicul va primi un bon cu stampila de inregistrare. Pentru orice informatie cu privire la intocmirea dosarului si a modului de completare a cererii de finantare puteti apela la specialistii OTIMMC Constanta.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă