7.2 C
București
miercuri, 11 decembrie 2024
AcasăSpecialGreva cea mai lunga

Greva cea mai lunga

» Cea mai indelungata actiune de protest a lucratorilor din portul Constanta s-a incheiat.

» Dupa aproape trei luni de greva, sindicalistii de la Chimpex au renuntat la revendicari si au acceptat propunerile patronatului.

Cei patru sute de angajati ai operatorului portuar Chimpex isi reiau de astazi activitatea, dupa doua luni de greva. Inceputa in data de 26 octombrie 2007, actiunea lor risca sa devina emblematica. Desi au cerut majorari salariale de 30 de procente, acestia au ajuns sa se multumeasca cu pana la 7% (adica 0,4% peste rata inflatiei din 2007) si cu… promisiuni de mai bine. Presedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare Constanta, Petre Costel, a afirmat ca greva celor de la Chimpex este cea mai lunga din istoria portului Constanta. "In opinia mea, rezultatul acesteia nu este multumitor", a precizat liderul FNSP. Acesta a mai spus ca FNSP nu a avut o legatura directa cu actiunea de protest, care a fost initiata si coordonata de catre sindicatul propriu al societatii. Urmarile deciziei de incetare a grevei ii pot afecta insa pe toti lucratorii portuari. S-a creat un precedent: in ciuda faptului ca au pierdut circa patru milioane de euro, patronii turci nu au cedat. Toate actiunile de forta ale sindicatului nu au avut nici un efect. Fie ca au pichetat Consulatul Turc din Constanta sau Ambasada Turciei din Bucuresti, rezultatele s-au lasat asteptate. Acum, oamenilor le este teama sa mai intre in greva. "Ce sa fac? Sa stau trei luni fara salariu ca sa nu se rezolve nimic?
Mai bine muncesc si-mi iau banii, multi, putini, cat sunt", a declarat C.P.,  angajatul unui operator portuar. Pentru patron, paguba finala nu este atat de mare, pentru ca o parte din pierderile suferite se pot recupera.

RETROSPECTIVA
» la limita
rabdarii

Greva de la Chimpex a avut parte si de actiuni care au fost pe punctul de a degenera. Sindicalistii au
acuzat de mai
multe ori
patronatul ca foloseste forta de munca
la negru pentru a incarca marfa. Intr-una din zile, mai multe camioane au venit sa incarce produse din magazii, fiind blocate de catre salariati.
Mai mult, au existat zile, inainte de sarbatori, in care muncitorii au gasit inchise portile de intrare in societate.
In ciuda sicanelor puse de catre administratie, oamenii si-au pastrat cumpatul si greva
nu a capatat accente violente.

Cele mai citite

Dobânda fixă: Scutul împotriva imprevizibilității economice

Un credit cu dobândă fixă elimină incertitudinile asociate fluctuațiilor pieței, spun analiștii financiari Dobânda fixă la un credit ipotecar nu este doar un instrument financiar,...

Seară regală pentru Corpul Diplomatic. Majestatea Sa Margareta a României: Țara noastră rămâne puternică/Țara noastră va rămâne fidelă alianțelor sale

Majestatea Sa Custodele Coroanei a găzduit în Sala Tronului de la Palatul Regal marți, 10 decembrie 2024, seara anuală dedicată Corpului Diplomatic acreditat...

România, un pas mai aproape de OCDE: Aviz favorabil pentru reformele din muncă și solidaritate socială

Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) a evaluat „favorabil” măsurile implementate de România în domeniul muncii şi solidarităţii sociale, în cadrul procesului de...
Ultima oră
Pe aceeași temă