26 C
București
sâmbătă, 20 iulie 2024
AcasăSpecialGeorge Ivascu: ne promite un teatru de proiecte, Teatrul Metropolis

George Ivascu: ne promite un teatru de proiecte, Teatrul Metropolis

Directorul si actorul care ne promite un teatru de proiecte, Teatrul Metropolis, inaugurat in aceasta toamna, cu un repertoriu bogat in surprize placute. Actorul ne invita insa, si la premiera "Galy Gay" la Teatrul de Comedie unde interpreteaza rolul principal.

Ma consider un om
extrem de norocos ca am ocazia sa construiesc un TEATRU. Un teatru, a carui cladire nu avea apa calda, nu avea curent, al carui acoperis statea sa cada, care nu avea un repertoriu – nu avea public. Iar sansa pe care o am, de a ma pune in slujba colegilor mei, construind un teatru in care tinerii sa joace impreuna cu mari actori sau sub directia unor mari regizori, este cu siguranta, cel mai frumos moment al maturitatii mele. si cred ca este o minune, ca in Romania se mai poate construi un teatru, acum, cand atentia oamenilor politici e indreptata catre alte prioritati. si tocmai pentru ca nu pare a fi o prioritate, este foarte greu, si poate, trebuie sa fii atat de nebun, acum, cand mai toata lumea este preocupata de consolidarea pozitiei sociale, tu sa iti propui sa consolidezi un TEATRU.  Dar stiu, ca acest lucru, este cea mai mare provocare din viata mea. si dintre atatea roluri pe care le-am jucat si le voi juca, acesta este cel mai important ROL. Pana acum, de cate ori eram intrebat, ca actor, ce rol ti-ai dori sa joci, eu intotdeauna raspundeam: nu stiu. Acum, la 40 de ani am aflat. De aceea, Teatrul Metropolis isi va deschide, foarte curand, portile cu o infatisare moderna, cu tehnologie de ultima ora, cu o sala multifunctionala, cu o cofetarie in care se asculta teatru radiofonic, si in primul rand cu cele 15 premiere, timp de o luna de zile. Lucru care s-a realizat cu ajutorul minunatilor colegi care au repetat in tot acest timp, in santier, o data cu ridicarea teatrului, si care au fost alaturi de mine, suportand pichamere, molozuri si, toate cele binecunoscute, atunci cand se construieste. Dar in mod special, reusita acestui LOC, nu ar fi fost posibila fara ajutorul unui om. Unul dintre cei mai buni prieteni ai Teatrului nostru, domnul Romeo Pop, actor, si din fericire, Presedintele Comisiei de Cultura, Culte si Invatamant a Primariei Municipiului Bucuresti. si, bineinteles, foarte multi, multi, OAMENI, pe care din pacate, spatiul nu ne permite sa ii nominalizam, dar care, cu siguranta, vor fi invitati de onoare la deschiderea Teatrului, si fara de care nu s-ar fi putut realiza acest proiect. si, de asemenea, permanent alaturi de noi, au fost inimosii oameni de la  Directia de Cultura, care ne-au sprijinit in derularea proiectelor noastre. Tuturor celor care ne-au ajutat le multumesc in mod special, in numele tinerilor actori si regizori, care au acum o casa, in care pot creste si de care, mai tarziu, putem fi mandri ca au devenit nume importante ale teatrului romanesc, si ca ei au reusit la Teatrul Metropolis. si cred ca din acest motiv, constructia acestui Teatru, este poate, un prim semn ca Romania incepe sa se normalizeze, nu numai prin faptul ca, dupa atatia ani, in sfarsit se investeste in constructia unui teatru nou, dar, si prin faptul ca acum poate exista un sistem coerent si permanent de sustinere a tinerilor artisti.

Ca prim Teatru de proiecte din tara, Teatrul Metropolis, a produs zece premiere proprii, si alte cinci productii pe care le gazduieste, in care joaca peste 100 de actori, tineri dar si nume binecunoscute publicului, in piese de autori clasici, dar in special in piese contemporane, cum ar fi cele scrise de Rodrigo Garcia, jucat peste tot in lume si multipremiat, care a fost invitat de Teatrul nostru, devenind astfel, un prieten al lui; sau ale celebrilor autori, Vladimir si Oleg Presniakov, ale caror premiere, vor avea loc in octombrie.
Dar, in afara de spectacole, concerte, expozitii s.a.m.d., Teatrul Metropolis are si o sectiune de workshopuri conduse de personalitati de talie internationala ca: David Esrig, care a sustinut cursul "Avangarda in teatru"; Mónica Cano si Iván Góngora, cu primul "Curs intensiv de Flamenco" din Romania sau Gerhardt Zahn, Gerald Karlikow si Horea Murgu, care exact in aceasta perioada predau cursurile de tehnica de scena, light design si sound design, la standardele europene actuale, celor 70 de tehnicieni  de la institutiile de spectacol din Bucuresti si din tara, inscrisi la prima scoala de Scenotehnica din Romania.
De asemenea, un alt eveniment foarte important a avut loc la Teatrul Metropolis, in cadrul Festivalului B-FIT!, unde au jucat opt companii teatrale din: Marea Britanie, S.U.A, Grecia, Argentina, Franta, Italia cotate cu 5 stele la Festivalul de la Edinburgh. Iar in primavara anului viitor, Teatrul Metropolis va invita cele mai bune spectacole de la Festivalul din Avignon si bineinteles, cele de la Edinburgh.
Evenimentele, spectacolele, repetitiile, detaliile constructiei, implinirile, neintelegerile, bucuriile, supararile, alergaturile contracronometru etc.,
in concluzie,  toate aceste lucruri de  care  ma ocup
in fiecare zi,  toate obstacolele pe care trebuie
sa le depasesc de fiecare data,  toata energia pe care, cu bucurie, e necesar sa o cheltuiesc, ca director al unui Teatru pentru Tineret, imi dau speranta ca nu voi imbatrani niciodata  atunci cand vad reusitele echipei mele, dar in special ale actorilor si regizorilor, intr-un cuvant ale colegilor mei.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă