20 C
București
sâmbătă, 28 septembrie 2024
AcasăSpecialGalaţi, oraşul-şvaiţer

Galaţi, oraşul-şvaiţer

Ploile abundente produc torente în subsolul de loess al oraşului, surpând tot mai des carosabilului.

După ploaia torenţială de zilele trecute, carosabilul străzilor Galaţiului începe să cedeze, în mai toate cartierele oraşului producându-se surpări ce pun în pericol traficul. Găurile în asfalt apar mai ales în zonele în care au fost executate lucrări la conductele de canalizare în cadrul proiectului ISPA. Pe strada Frunzei, unde a fost extinsă canalizarea cu 1,3 km şi nu au fost compactate foarte bine şanţurile, s-au produs surpări în care au rămas captive autoturismele parcate.

Gropi adânci de câţiva metri au apărut şi în trei în zone în care nu au fost şanţuri ISPA, pe str Morilor, în zona fostei fabrici de textile, pe str. Brăilei, la „Potcoava de Aur” şi la ieşirea din Galaţi spre Tecuci, pe DN 25, unde s-a produs o gaură în asfalt cu diametrul de 5 m, care a ocupat sensul de circulaţie spre Tecuci. Timp de trei zile, traficul greu spre Brăila şi Tecuci a fost orientat pe o rută ocolitoare, prin comunele din nord-vestul Galaţiului. În aceeaşi zonă, promontoriul pe care se află Castrul Roman de la Barboşi a fost „străpuns” de un şuvoi, care a umplut cu mâl curtea unei gospodării.

Groapa „istorică” de pe Faleza Dunării, de 5-6 metri şi adâncă de 10 metri, apărută februarie în zona „Valurile Dunării”, nu a fost remediată încă. Mai întâi, lucrarea nu a putut fi executată din cauza nivelului crescut al apelor Dunării. Acum, nu mai depinde de nivelul fluviului, dar va mai întârzia o lună, pentru că antreprenorul general al lucrărilor ISPA, firma turcă Yapi System, mai are de făcut acolo un şanţ pentru racordarea colectorului de canalizare. Cauza principală pentru aceste probleme este subsolul de loess pe care se află oraşul. 

Surpări sistematice la „Inelul de Rocadă”

O zonă sensibilă este şi cea de la „Inelul de Rocadă”, unde carosabilul celor 4 benzi de circulaţie ale str. Prelungirea Brăilei se tasează sistematic. Problemele au apărut după ce a fost umplută cu pământ Valea Ţiglinei, fiind distrusă scurgerea naturală a apei provenite din ploi, prin pânza freatică, spre Dunăre. În 1995, a fost executată o lucrare ce viza orientarea pânzei freatice pe sub str. Prelungirea Brăilei şi str. Brăilei, în zona stadionului Dunărea, dar nu a fost cea mai bună soluţie, pentru că de atunci surpările se produc aproape anual.

Cele mai citite

Probleme de lot pentru Rapid înaintea meciului cu Oțelul

Marius Șumudică a evidențiat dificultățile cu care se confruntă echipa Rapid. Într-o conferință de presă premergătoare meciului din Liga 1, programat pentru sâmbătă, 28 septembrie,...

Probleme de lot pentru Rapid înaintea meciului cu Oțelul

Marius Șumudică a evidențiat dificultățile cu care se confruntă echipa Rapid. Într-o conferință de presă premergătoare meciului din Liga 1, programat pentru sâmbătă, 28 septembrie,...

A venit vestea! Cât va fi suspendat Drăgușin după roșul încasat cu Qarabag

Fundașul român Radu Drăgușin a fost suspendat pentru o etapă după eliminarea sa din meciul cu Qarabag în Europa League, un verdict mai blând...
Ultima oră
Pe aceeași temă