Nissan a dezvelit la Salonul Auto de la Frankfurt cea de a treia generaţie a SUV-ului X-Trail, care vine cu mari suprize. După ce s-a consacrat ca offroader extrem care pune pe primul loc robusteţea în detrimentul aspectului exterior, X-Trail se transformă într-un „cetăţean” respectabil de oraş.
Noul Nissan X-Trail pune accent în primul rând pe aspectul exterior, care a fost actualizat, astfel încât să intre în rândul celorlalte modele din gamă. Dacă la un moment dat Juke şi X-Trail păreau două modele ale unor producători diferiţi, de acum încolo se pare că vor vorbi aceeaşi limbă.
La exterior modelul a primit blocuri optice noi, cu LED sau lumini incorporate în montanţii spate, linii mai fluide, care îndulcesc aspectul de SUV puternic, agresiv, pregătit pentru escaladat munţii. Designerii au optat de această dată pentru trăsături premium, elemente aerodinamice şi o musculatură care se încadrează mai elegant în restul caroseriei, spre deosebire de vechea generaţie.
Din punctul de vedere al aspectului exterior X-Trail arată de parcă tocmai ar fi primit paşaportul european. Iar această senzaţie este întărită şi la interior, acolo unde se remarcă mai ales trăsături care împing modelul înspre o zonă premium.
Totuşi, în ciuda aspectului de orăşean, X-Trail nu şi-a pierdut din robusteţe, doar că încearcă să vină cu o nouă definiţie pentru ceea ce înseamnă masivitate. De aceea modelul pare să ceară în continuare de la un şofer mai mult decât o simplă plimbare pe şosea.
Vezi aici şi alte modele lansate la Salonul Auto de la Frankfurt
Tehnologii îmbunătăţite
X-Trail vine cu îmbunătăţiri şi la nivelul tehnologiilor folosite. SUV-ul va fi primul model Nissan care beneficiază de sistemul multimedia, care include şi navigare, NissanConnect. Sistemul include un ecran tactil de 7 inci, dar şi navigare prin satelit, astfel că şoferul va putea primi informaţii diverse, cum ar fi prognoze meteo în anumite puncte de interes de pe traseu.
Pe lângă multiplele soluţii de conectivitate în bordul maşinii va mai fi incorporat un ecran de 5 inci TFT care va afişa nu mai puţin de 12 ecrane diferite cu grafice privind stilul de condus sau comportamentul maşinii.
Noutăţi vin şi din direcţia tehnologiei folosite pe şasiu. X-Trail va beneficia de sistemul de tracţiune integral ALL MODE 4x4i, ceea ce se traduce printr-un mai bun control al şoferului asupra modului în care este repartizată tracţiunea. De asemeni în funcţie de tipul de tracţiune folosit vor fi afişate informaţii diverse. Printre alte sisteme se mai numără Active Ride Control (adaptează suspensiile la condiţiile de drum), Active Engine Brake (controlează sistemul de transmisie), Active Trace Control şi Uphill Start Support/Advance Hill Descent Control.
Modelul va beneficia de un sistem de transmisie Xtronic însă mai multe informaţii vor fi făcute publice de producător în apropiere de lansarea modelului pe piaţă. Este de aşteptat ca masa maşinii să fi fost şi ea revizuită, având în vedere că s-a apelat la unele articii, precum haionul care include mai multe elemente din plastic, ceea ce a dus la reducerea greutăţii cu 7 kilograme.
Rămâne de văzut dacă X-Trail, în ciuda aspectului mai civilizat, rămâne în continuare un cutreierător al munţilor, însa asta după lansarea pe piaţă, cel mai probabil anul viitor.