Cea de-a 78-a editie a Salonului Auto de la Geneva si-a deschis portile pentru publicul larg si, si le va tine asa pana pe 16 martie. Cine are drum prin zona, are ce vedea. Salonul este la inaltime, ca acum cativa ani! Noi am fost si confirmam. Cine nu insa, este invitat la un tur virtual.
Aproape o mie de branduri din 30 de tari sunt reprezentate de circa 260 de expozanti la aceasta editie a salonului. Numarul premierelor mondiale si europene este si el mare: 94. Iar spatiul de expunere a fost extins cu o noua hala, ajungand la 77.550 metri patrati. Din pacate insa, aceasta extindere a fost facuta in detrimentul Muzeului Automobilului (unul dintre cele mai mari din lume), care a fost mutat in alta parte. Pacat!
17 din cele 94 de premiere auto, cu trei sau patru roti, sunt bazate pe tehnologii noi si "curate". Ceea ce inseamna ca trend-ul catre "verde" si combustibilii alternativi este in continua crestere si ca aproape toate brandurile isi intensifica activitatile de cercetare si dezvoltare in acest sector. De notat, anul acesta multi constructori prezinta automobile cu propulsie hibrida, bazate pe motoare diesel! Deci, foc iese, dar fara fum… Ma rog, cu mai putin fum.
De asemenea, cea de-a 78-a editie a Salonului de la Geneva constituie rampa de lansare in Europa pentru trei constructori. Este vorba, in primul rand, despre Infinity, brandul de lux al Nissan, care pana in prezent nu a participat la nici un show de pe "batranul continent". Apoi, de chinezii de la BYD, care au venit cu un vehicul hibrid si niste masini de o calitate cam "Made in China", si producatorul norvegian Think Global, care a lansat o masina electrica.
Mai mult, show-ul de anul acesta nu este doar o vitrina a mobilitatii. Trei companii isi aniverseaza zilele de nastere. Sa curga vinul in pahare! Italdesign, renumita casa de design responsabila, printre altele, de primul Volkswagen Golf, Alfa Romeo Brera si Fiat Grande Punto, implineste 40 de ani. Franco Sbarro aniverseaza 35 de ani de cand expune la Geneva si, in sfarsit, bradul elvetian Monteverdi va face o retrospectiva a celor 40 de ani de cand a prezentat modelul Monteverdi 375 S. N-am poza, nu va pot spune mai multe…
si as adauga ca anul acesta este prima data cand la Geneva a fost interzis fumatul. Prin urmare, foc a iesit, dar fara fum. Tigari hibride nu s-or inventa?
S.R.N., Geneva 2008
»Numarul premierelor mondiale si europene este ca in vremurile bune: 94
» Prima expozitie nationala elvetiana de "masini si biciclete" si-a deschis portile acum mai bine de 100 de ani, pe 29 aprilie 1905
» Posterul Geneva Motor Show 2008 se axeaza pe eleganta si tendintele in ceea ce priveste design-ul masinilor
Renault Intre doua, nu te ploua. Dar intre patru?
Francezii de la Renault nu au mai avut rabdare sa mai astepte Salonul de la Paris din toamna acestui an si si-au turat motoarele la maximum la Geneva. Sau, poate, or fi ajuns la concluzia ca impactul este mai puternic asa? Ramane de vazut. Cert este insa ca Renault a venit la Palexpo cu patru premiere, doua concepte si doua masini de strada. Conceptul Laguna Coupé parca a mai facut un pas spre realitate, iar prototipul ZX1 nu este altceva decat un exercitiu de design in vederea unui model sportiv de clasa compacta. Megane!? Pentru strada, francezii propun Twingo RS, o bomba pe roti animata de un motor de 133 CP, si Laguna GT, o versiune cu toate rotile directionale.
Alfa 8C Competizione Spider
Parada topless
Anul trecut, tot la Geneva, italienii au prezentat varianta de strada a supercar-ului 8C Competizione. Intre timp insa, cei de la Alfa s-au gandit ca n-ar fi rau sa dezbrace modelul. Rezultatul? 8C Spider, o masina ce genereaza emotii de la prima intalnire si reafirma valorile fundamentale ale tehnologiei si design-ului. Sub capota are un propulsor cu 8 cilindri, ce dezvolta 450 CP.
Audi A4 Avant
O premiera si multe noutati
Audi este un simbol al luxului si prestigiului in sanul grupului Volkswagen, iar noul Audi A4 Avant respecta cu strictete aceste lucruri. Alaturi de aceasta premiera insa, constructorul din Ingolstadt a adus mai multe noutati, precum A3 Cabriolet, TTS si TTR. Nu trebuie uitat TT-ul TDI, echipat pentru prima data cu un propulsor diesel! si tu… Brutus?
Citroën C5
Stil garantat
Vedetele incontestabile ale standului Citroën sunt noul C5 si noul C5 break, prezentat in premiera mondiala. Semnificativ mai elegant si clasic decat prima generatie, noul C5 va da cu siguranta batai de cap concurentei germane, mai ales ca personalitatea si tehnologia imbarcata parca ar vorbi limba lui Göthe. Tot in premiera este prezentat si noul Berlingo.
Honda
Acord semnatNoua Honda Accord este mai agresiva ca niciodata si pare foarte europeana, in ciuda radacinilor ei nipone. Daca avem in vedere succesul de piata al generatiei anterioare, pot spune ca nu vad bine concurenta. Mai mult, masina a fost lansata atat in versiune Sedan, cat si Break, ceea ce demostreaza ca cei de la Honda sunt foarte decisi si stiu ce fac.
Hummer HX
Vin martienii!
Design-ul conceptului HX pare inspirat din alta Galaxie. Seamana mai mult cu Rover-ele trimise sa prospecteze solul planetei Marte, decat cu o masina pamanteana. Dar dimensiunile si gradul de finisare ale lui HX anunta aparitia unui noi model, pregatit sa se bata in clasa medie a off-roader-elor.
Mitsubishi Prototype S
Evolution… familiala
Expus la alte manifestari sub numele Concept Sportback, Prototype S nu este alceva decat rezultatul derivatei familiale a binecunoscutului Lancer, ce va intra in productie in toamna acestui an. Dar ce sa-i faci cand ai copii si nevasta de intreaba la ce-ti trebuie Evo? Iti cumperi unul travestit in break de familie si cand esti singur nu ai decat sa dai frau liber celor 240 CP si sa iei toate curbele de-a latu.
Lancia Delta
Are balta peste
Una dintre cele mai asteptate lansari a fost cea a noii Lancii Delta. Pasionatii stiu de ce… Delta recompleteaza gama Lancia cu un hatchback de clasa medie si suscita speranta aparitiei unei noi versiuni HF Integrale. Ehe, ce vremuri cand HF-ul batea tot ce ii statea in cale si i-a fost interzisa participarea la raliuri.