Dincolo de utilitatea ei pentru umanitate, pe care nu i-o contesta nimeni, ecologia e de bon ton, in special in lumea artistilor de la Hollywood, care, ajunsi intr-un anumit varf al carierei lor, considera ca orice implicare da bine. Iar firmele exploateaza acest lucru, imbinand profitul cu ecologia si cauzele umanitare.
Recent, modelul Petra Nemcova, Ivanka Trump, actritele Scarlett Johansson, America Ferrara, Rachel Bilson si Catherine Zeta-Jones au fost vazute purtand tricouri cu apeluri umanitare, precum: "Creeaza viitorul copiilor nostri", "Apara fiecare cultura", "Salveaza planeta". Tricourile poarta semnatura unor creatori de top: Donna Karan si Urban Zen. In afara faptului ca sunt sic, confortabile si aratoase, au si o alta calitate: ii fac pe ahtiatii de cumparaturi sa nu se mai simta vinovati pentru risipirea banilor. Un procent important din beneficiile de pe urma vanzarilor va fi donat unor organizatii umanitare. Cum un tricou costa 65 dolari, se asteapta strangerea unei sume frumoase.
Initiativa ii apartine companiei "Tonic", care s-a remarcat in timp prin produsele vestimentare moderne, facute din 70% bambus si 30% bumbac. "Cum ar fi daca ar coexista capitalismul si socialismul?", este intrebarea-propunere a firmei, care profita de slabiciunile tuturor, dar in special de ale vedetelor, pentru a strange bani, pe care, in procent de 40%, ii trimite pentru finantarea unor cauze de top, cum ar fi plantarea de arbori, igiena in zonele subdezvoltate, educarea copiilor saraci.