19.1 C
Bucureศ™ti
miercuri, 9 octombrie 2024
AcasฤƒSpecialEADS, alias Airbus

EADS, alias Airbus

EADS a adoptat marลฃi o nouฤƒ strategie care trece printr-o regrupare a activitฤƒลฃilor sale de apฤƒrare ลŸi spaลฃiale ลŸi o schimbare de nume, anume Airbus, dupฤƒ filiala sa cea mai cunoscutฤƒ.Tom Enders, preลŸedintele grupului a pregฤƒtit o revoluลฃie de anvergurฤƒ dupฤƒ eลŸecul din octombrie a tentativei sale de fuzionare cu fabricantul britanic de arme, BAE Systems. Pentru a convinge Berlinul de aceastฤƒ restructurare, conducerea EADS a prevฤƒzut un manager german pentru a pilota o parte a acestui ansamblu. Enders, actualul preลŸedinte al grupului european, cunoscut pentru curajul de a rezista presiunilor politice ale Franลฃei ลŸi Germaniei, doreลŸte sฤƒ punฤƒ capฤƒt interferenลฃelor acestor state în grup. Dincolo de noua guvernanลฃฤƒ smulsฤƒ în decembrie 2012 la Berlin ลŸi Paris, el a lansat o dezbatere internฤƒ privind ajutoarele publice, în special avansurile rambursabile. Tom Enders nu mai suportฤƒ obลฃinerea acestor ajutoare în contrapartidฤƒ cu concesii (locuri de muncฤƒ, localizarea producลฃiei) revendicate de state. În ultimele luni, Germania a exercitat un ลŸantaj asupra grupului european pentru a debloca avansurile rambursabile cฤƒtre Airbus pentru modelul A350. Ca atare, Enders vrea sฤƒ limiteze influenลฃa statelor pentru a nu mai interveni în deciziile grupului. El declara în iunie pentru Air&Cosmos cฤƒ “EADS trebuie sฤƒ fie o întreprindere a cฤƒrui mod de funcลฃionare sฤƒ fie acelaลŸi cu al concurenลฃilor noลŸtri direcลฃi”.

Concesii fฤƒcute Germaniei

Potrivit strategiei lui Enders, de acum cuvântul de ordine al companiei va fi rentabilitatea. EADS va dispฤƒrea în profitul Airbus, care va reuni sub aripa sa activitฤƒลฃile civile ลŸi militare ale grupului. Transformarea avutฤƒ în vedere prevede trei divizii în loc de patru, câte sunt în prezent – Airbus, însฤƒrcinatฤƒ cu toate activitฤƒลฃile legate de avioanele comerciale, Airbus Defence and Space ลŸi Airbus Helicopters, noul nume al Eurocopter, primul fabricant mondial de elicoptere, care îลŸi va pฤƒstra activitatea militarฤƒ.

Pentru îmbunarea Germaniei, care s-a opus proiectului de fuzionare cu BAE Systems, noua entitate spaลฃiu-apฤƒrare, numitฤƒ Airbus Defence and Space, a cฤƒrei cifrฤƒ de afaceri se apropie de 14 miliarde euro,va fi condusฤƒ de germanul Bernhard Gerwert, 60 de ani, actualul responsabil al Cassidian. Ea va avea sediul social la Ottobrunn, la periferia oraลŸului Munchen. Unul dintre obiectivele afiลŸate este de „a da o mai bunฤƒ vizibilitate” activitฤƒลฃilor de apฤƒrare ale grupului, regrupându-le ลŸi „de a rฤƒspunde unei reduceri a bugetelor de apฤƒrare ลŸi spaลฃiale din ลฃฤƒrile occidentale”. Aceastฤƒ nouฤƒ divizie va cuprinde Astrium, alt-fel zis activitฤƒลฃile spaลฃiale, ลŸi Cassidian, cu unitatea de producลฃie de avioane de transport militare Airbus Military, cu sediul în Spania. Mai important decât operaลฃiunea de „rebrฤƒnduire”, regruparea activitฤƒลฃilor spaลฃiale ลŸi de apฤƒrare permit responsabilului german sฤƒ continue obiectivul de marjฤƒ operaลฃionalฤƒ de 10%, reducând costurile fixe. Esenลฃialul reformฤƒrii va afecta activitฤƒลฃile spaลฃiale ลŸi de armament. Sateliลฃii ลŸi rachetele Ariane ale Astrium vor fuziona cu rachetele, radarele ลŸi alte echipamente de apฤƒrare ale Cassidian, care vor fi unite prin Airbus Military, cu constructorul A400M Atlas.

Rentabilitate

Cu noua structurฤƒ, grupul Airbus va semฤƒna mai mult cu marele sฤƒu rival Boeing, ale cฤƒrui principale unitฤƒลฃi sunt Boeing Commercial Airplanes ลŸi Boeing Defense Space and Security.

În ce priveลŸte construcลฃia de avioane comerciale, care reprezintฤƒ 68% din cifra de afaceri din 2012, de 56 miliarde euro, va deveni Airbus Civil Aircraft iar managerul sฤƒu, francezul Fabrice Bregier, va rฤƒmâne la comandฤƒ.

Strategia prevede de asemenea o extindere a gamei de produse de apฤƒrare ลŸi de securitate ลŸi abandonarea progresivฤƒ a celor mai puลฃin rentabile, a explicat Gerwert pentru AFP. Este cert cฤƒ alegerea lansฤƒrii de noi programe va fi mult mai selectivฤƒ, privind spre rentabilitatea cerutฤƒ. Pentru unele programe va fi dificil de respectat. „S-a încheiat vremea când se dictau programele de cฤƒtre directorii de vânzฤƒri”. Dar noua strategie ar putea fi fatalฤƒ pentru trei proiecte: succesorul lui Beluga (cargoul aerian care ar trebui realizat pe o bazฤƒ A350), al cฤƒrui cost este estimat la 1,5 miliarde euro, pentru o nouฤƒ versiune a A380, pentru relansarea unui program în dificultate sau pentru noul model de 90 locuri, ATR.

Cele mai citite

Bฤƒrbat gฤƒsit decedat รฎntr-un parc din Craiova. Poliศ›ia a deschis o anchetฤƒ

Un bฤƒrbat a fost gฤƒsit decedat, marศ›i dupฤƒ-amiazฤƒ, รฎn Parcul Mureศ™ din municipiul Craiova. Poliศ›ia a fost sesizatฤƒ ศ™i la faศ›a locului s-au deplasat...

Atletico Madrid dฤƒ lovitura! Stadionul de 350 de milioane de euro รฎศ™i schimbฤƒ numele pentru a treia oarฤƒ

Atletico Madrid a semnat cel mai mare contract de sponsorizare din istoria clubului, schimbรขnd din nou numele stadionului sฤƒu, care va deveni Riyadh Air...

2025, un an plin de incertitudini economice: Inflaศ›ia, dobรขnzile ศ™i creศ™terea mondialฤƒ, sub semnul รฎntrebฤƒrii

Anul 2025 este privit cu precauศ›ie de experศ›i, care anticipeazฤƒ un climat economic marcat de incertitudini majore, potrivit concluziilor celei de-a 19-a ediศ›ii a...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ