Autostrada Bucureşti – Ploieşti şi tronsonul Medgidia – Cernavodă al autostrăzii Bucureşti – Constanţa vor fi date în folosinţă azi, potrivit informaţiilor remise Agerpres de catre Ministerul Transporturilor.
La eveniment vor participa Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor, şi premierul Victor Ponta.
Autostrada Bucureşti – Ploieşti va avea restricţii de viteză deoarece mai sunt lucrări de efectuat. Şi pe tronsonul Medgidia – Cernavodă se va putea circula doar pe o bandă pe sens, şi deocamdată şi aici vor fi restricţii de viteză.
Tronsonul Medgidia – Constanţa al autostrăzii A2 a fost inaugurat la sfârşitul lunii iulie 2011, când traficul rutier se putea desfăşura pe un singur fir, peste două luni terminându-se lucrările de construire şi pe celălalt sens de mers.
Lucrările la tronsonul Medgidia – Cernavodă au fost întârziate după ce contractul iniţial cu societatea constructoare, Colas, a fost reziliat la începutul anului. MTI a organizat în 2011 o nouă licitaţie, câştigată de consorţiul Astaldi SPA – Max Boegl.
Cu toate că termenul de predare este ianuarie 2013, potrivit ministrului Transporturilor Ovidiu Silaghi, după calculele constructorului, acesta va fi devansat.
Tronsonul Medgidia – Cernavodă are 20,4 km.
Autostrada Bucureşti-Ploieşti face parte din Autostrada Bucureşti-Braşov, cu o lungime totală de 173 km, o parte din această autostradă, în lungime de 62 km, urmând să lege municipiul Bucureşti de municipiul Ploieşti.
Pentru această porţiune, lucrările au demarat în 2007 pe secţiunea Moara Vlăsiei-Ploieşti pe 42 de km, şi respectiv 2008 tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei, cu o lungime de 19 km. Pe sectorul Bucureşti-Moara Vlăsiei lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, iar sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti este construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct ’98. Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro.