25.7 C
București
sâmbătă, 7 septembrie 2024
AcasăSpecialDupa "lupte" seculare, autostrada Bucureşti - Ploieşti şi tronsonul Medgidia - Cernavodă...

Dupa „lupte” seculare, autostrada Bucureşti – Ploieşti şi tronsonul Medgidia – Cernavodă vor fi date în folosinţă azi

Autostrada Bucureşti – Ploieşti şi tronsonul Medgidia – Cernavodă al autostrăzii Bucureşti – Constanţa vor fi date în folosinţă azi, potrivit informaţiilor remise Agerpres de catre Ministerul Transporturilor.

La eveniment vor participa Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor, şi premierul Victor Ponta.

Autostrada Bucureşti – Ploieşti va avea restricţii de viteză deoarece mai sunt lucrări de efectuat. Şi pe tronsonul Medgidia – Cernavodă se va putea circula doar pe o bandă pe sens, şi deocamdată şi aici vor fi restricţii de viteză.

Tronsonul Medgidia – Constanţa al autostrăzii A2 a fost inaugurat la sfârşitul lunii iulie 2011, când traficul rutier se putea desfăşura pe un singur fir, peste două luni terminându-se lucrările de construire şi pe celălalt sens de mers.

Lucrările la tronsonul Medgidia – Cernavodă au fost întârziate după ce contractul iniţial cu societatea constructoare, Colas, a fost reziliat la începutul anului. MTI a organizat în 2011 o nouă licitaţie, câştigată de consorţiul Astaldi SPA – Max Boegl.

Cu toate că termenul de predare este ianuarie 2013, potrivit ministrului Transporturilor Ovidiu Silaghi, după calculele constructorului, acesta va fi devansat.

Tronsonul Medgidia – Cernavodă are 20,4 km.

Autostrada Bucureşti-Ploieşti face parte din Autostrada Bucureşti-Braşov, cu o lungime totală de 173 km, o parte din această autostradă, în lungime de 62 km, urmând să lege municipiul Bucureşti de municipiul Ploieşti.

Pentru această porţiune, lucrările au demarat în 2007 pe secţiunea Moara Vlăsiei-Ploieşti pe 42 de km, şi respectiv 2008 tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei, cu o lungime de 19 km. Pe sectorul Bucureşti-Moara Vlăsiei lucrează consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, iar sectorul Moara Vlăsiei-Ploieşti este construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct ’98. Valoarea totală a lucrărilor este de 450 milioane euro.

Cele mai citite

Un vagon al unui tren de marfă cu cereale a deraiat la ieșirea din stația Valu lui Traian

Un vagon al unui tren de marfă încărcat cu cereale a deraiat, sâmbătă, la ieşirea din staţia Valu lui Traian. Circulaţia feroviară se desfăşoară...

Kelemen Hunor și-a anunțat candidatura la alegerile prezidențiale. „România arată ca o casă de nebuni”

Kelemen Hunor, președintele UDMR, a acceptat, vineri, să candideze la alegerile prezidențiale din partea formațiunii sale politice. El a lansat critici dure la adresa...

Nicolae Ciucă își lansează cartea „În slujba țării”. „O să mă vedeți așa cum sunt“

Președintele PNL, Nicolae Ciucă, își va lansa duminică, la ora 14:00, cartea intitulată „În slujba țării”, în localitate Cetate, din județul Dolj, aproape de...
Ultima oră
Pe aceeași temă