17.6 C
București
sâmbătă, 28 septembrie 2024
AcasăSpecialDrumul fara de sfarsit

Drumul fara de sfarsit

» De mai bine de 6 ani, drumarii nu reusesc sa finalizeze lucrarile de modernizare a Drumului National 66, care leaga Simeria de Petrosani.

» In ciuda fondurilor alocate cu generozitate, lucrarile sunt mult intarziate. Nici macar muncitorii din teren nu stiu cand vor termina lucrarea ce pare fara de sfarsit.

Portiuni de drum ingustate, zone cu denivelari accentuate, carosabil peticit si, peste toate, nervii soferilor intinsi la maximum. Asa arata, dupa sase ani de la inceperea lucrarilor, DN 66, pe portiunea Simeria – Petrosani. In aprilie 2003, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei anunta ca valoarea lucrarilor este de 46 milioane de euro. Pe 19 martie 2003, Administratia Nationala a Drumurilor, actuala Companie Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a contractat aceasta lucrare cu trei constructori si fiecare antreprenor a primit lucrari de peste 10 milioane de euro. Initial, termenul-limita de finalizare a lucrarilor a fost vara anului 2006, dupa care s-a prelungit pana in toamna anului 2007. Cum lucrarile la drum nu au fost nici atunci finalizate, constructorii au primit o alta prelungire a termenului de predare, si inca una, si mai apoi inca una. Acum, termenul este din nou depasit, dar beneficiarul CNADN nu pare sa fie interesat de situatie.

 

"Am trimis o solicitare directorului de la Timisoara, de la Regionala de Drumuri si am solicitat sa vina, ca avem mai multe drumuri. Acesta este principalul, pe urma mai avem drumul de la Brad, deci mai multe tronsoane de drum, poduri. Vroiam sa am o discutie cu dansul, dar domnul director nu a venit. O sa insist pentru ca e o problema cu drumurile in judetul Hunedoara", a declarat Gabriel Samoilescu, prefect de Hunedoara.
Pentru ca DN 66 Simeria-Petrosani reprezinta deja o problema spinoasa, autoritatile locale au incercat rezolvarea ei la Ministerul Transporturilor, dar deocamdata fara rezultat. "Aici este o problema mai veche. Am si avut o discutie pe aceasta tema. Acolo a fost o licitatie pe trei tronsoane, castigata de trei firme. Una dintre ele a dat faliment, a trebuit preluat contractul. E o problema mai complicata", spune Tiberiu Iacob-Ridzi, presedintele PDL Hunedoara. Oricum, drumul este construit parca in reluare. Echipele de muncitori de pe teren fac si ele ce pot, dar fara sa poata spune ceva concret despre un posibil termen de executie.
Importanta acestui sector al DN 66 este foarte mare pentru economia judetului. Practic, legatura intregii Vai a Jiului cu judetul Hunedoara, cu restul Transilvaniei este realizata pe acest tronson.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă