Dacia Sandero ne-a pregătit o surpriză de început de an, hatchback-ul produs în România reuşind să cucerească topurile vânzărilor pentru luna ianuarie din vestul Europei. Succesul vine o dată cu lansarea pe piaţă a noii generaţii de modele Dacia.
Sandero este în momentul de faţă cel mai vândut model din Spania, acolo unde în luna ianuarie a fost vândut în nu mai puţin de 1692 de unităţi, conform ANIACAM (Asociaţia naţională a importatorilor auto din Spania). Saltul făcut aici de Sandero este uriaş dacă avem în vedere poziţia 18 pe care o ocupa la sfârşitul anului 2012. Pe locul al doilea se află Nissan Qashqai, cu 1577 unităţi.
1. Prezentare generală
Preţurile pentru noul model vor porni de la 6.990 euro (TVA inclusă), iar modelul Sandero Stepway va porni ca preţ de la 10.800 euro (TVA inclusă).
Începând cu noul model, putem beneficia de sistemul multimedia de navigaţie cu touch-screen, tapiţerie din piele, asistenţă la parcarea cu spatele şi chiar sistemul ESP în standard.
Noul design este un mare pas înainte, blocurile optice ducându-ne cu gândul la modelele nemţeşti şi configurând pentru următorii ani noua identitate Dacia.
SURPRIZĂ Dacia Sandero, cel mai vândut model într-un stat UE. Vezi AICI ce ţări a cucerit Sandero!
2. Comportament rutier
Am avut la dispoziţie echiparea Laureate, propulsată de noul motor turbo în 3 cilindri de 898 cmc.
Puterea maximă dezvoltată este de 90 CP la 5.250 turaţii/minut, iar cuplul maxim dezvoltat este de 135 Nm la 2500 rpm.
Motorul este suficient de agil pentru a nu crea probleme în momentul executării unei depăşiri, iar cutia de viteze este corect etajată. Trebuie remarcată silenţiozitatea acestei motorizări – fapt datorat, desigur, cilindreei scăzute, zgomotul resimţindu-se abia spre 3500 de rotaţii.
În ceea ce priveşte strict motorizarea, diferenţele sunt sesizabile faţă de vechile echipări 1,4 MPI sau chiar 1,6 MPI atât în ceea ce priveşte rafinamentul şi consumul, de luat în calcul fiind şi taxele şi impozitele aferente noului motor de sub 1000 cmc.
Consumul declarat de Dacia se situează la 6,6 litri/100 km în mediul urban, 4,6 litri în afara localităţilor şi 5,3 litri/100 km în cazul unui consum mixt. Noi am reuşit un consum mixt de 5,8 litri/100 km ceea ce se apropie de cifrele oficiale. Acceleraţia până la viteza de 100 km/oră se realizează în circa 11 sec. iar maşina poate atinge o viteză maximă de 169 km/oră – cifre mulţumitoare pentru publicul ţintă căruia se adresează noua Sandero.
3. Confort interior
Noul interior preia foarte multe funcţii de la fratele mai mare Logan 2. Astfel, avem o nouă planşă de bord modernă, ce poate cuprinde în funcţie de echipare comenzi pe volan, sistem de navigaţie şi multimedia cu ecran tactil, Bluetooth şi priză USB (preţ 300 euro cu TVA inclusă), funcţie ECO-mode, asistenţă la parcare cu spatele, limitator de viteză, volan îmbrăcat în piele (400 euro cu TVA inclusă – ultimele 3 opţiuni).
4 Motorizări/preţuri
Sunt disponibile 3 versiuni de echipare: ACCES – preţ de start 6.990 euro; AMBIANCE – preţ de start 7.900 euro şi LAUREATE care porneşte de la 9.000 euro cu TVA inclus.
Cele 4 versiuni de motorizare oferite momentan sunt următoarele: 1.2 16V 75 CP / 0.9 TCe 90 CP pentru benzină şi 1,5 DCI 75 CP, respectiv 90 CP pentru pasionaţi de motoare diesel.
Cum era de aşteptat, variantele pe motorină vor fi cele mai scumpe, ajungând în cazul echipării de top la 10.900 euro pentru motorul de 75 CP şi 11.500 euro pentru diesel-ul de 90 CP.
Modelul prezentat în test are un preţ final de 10.700 de euro, fiind vorba de echiparea Laureate + opţiunile Media Nav (sistemul de navigaţie şi multimedia cu touch screen de 7 inch) şi vopseaua metalizată, pentru care se mai percep 300 euro (TVA inclusă).
Trebuie precizat că Dacia oferă pentru fiecare model din gama sa o garanţie de 36 de luni sau 100.000 km.
5. Concluzii
Noua Dacia Sandero este o maşină corectă din toate punctele de vedere, ce oferă motorizări şi opţiuni atractive la un preţ aflat sub concurenţă.