Un control neprevazut al Prefecturii Iasi la societatea Lucrari Drumuri si Poduri Iasi, in pragul unei ierni anuntate ca fiind cea mai grea din ultimii 10 ani, a scos la iveala suveici socante pe bani publici. Dupa cum a declarat subprefectul Iasiului, Florin Ungureanu, nici una dintre frezele pentru deszapezire nu era functionala si parcul auto este nerefacut din vremea lui Ceausescu. „Nu avem bani”, se lamenteaza continuu Liviu Tomulesei, directorul societatii Lucrari Drumuri si Poduri Iasi. In schimb, conducerea societatii a gasit bani pentru achizitia unui jeep Toyota Land Cruiser nou-nout de doua miliarde de lei. Intamplator, dealerul Toyota nu este nimeni altul decat Maricel Popa, „omul de casa” al lui Ion Iliescu pana in 2004, din 2005 prieten la catarama cu lideri marcanti ai PNL Iasi. Cu cateva luni in urma acelasi Maricel Popa a incercat sa intre in posesia pachetului majoritar de la societatea Lucrari Drumuri si Poduri, o pleasca in valoare de peste 3 milioane de euro. Dezvaluirile din presa au speriat Consiliul Judetean Iasi, care nu a mai scos la vanzare societatea, dar, pe sest i-au aprobat „o bombonica” de 2 miliarde de lei lui Maricel. Lucrari Drumuri si Poduri si-a tras jeep de la firmele sale, din bani publici… Explicatiile necesitatii ca directorul Tomulesei sa se plimbe cu jeepul Toyota date de conducerea CJ Iasi sunt dezarmante. „Frezele sunt folosite doar iarna. Ca bun manager nu ai de ce sa bagi in ele bani fara sa ai un contract, o licitatie castigata si sa fii sigur ca le vei folosi. In plus, societatea merge bine, are profit. Nu poti sa mergi iarna cu Dacia”, a declarat Lucian Profir, vicepresedintele CJ Iasi. In timp ce „boss”-ul LDP Iasi se plimba cu jeep-ul de doua miliarde de lei, nu s-au gasit bani pentru achizitia bateriilor pentru freze. „La LDP este o stare de delasare totala. Ce mai, nu au nici motoare, nici baterii…”, a precizat, scarbit subprefectul Iasiului, Florin Ungureanu.