23.6 C
București
sâmbătă, 13 iulie 2024
AcasăSpecialDirectorul AFDJ Galati a bagat trei oameni in spital

Directorul AFDJ Galati a bagat trei oameni in spital

Directorul Administratiei Fluviale a Dunarii de Jos (AFDJ) Galati, Mihai Ochealbescu, este cercetat penal de Parchetul Tulcea. El este acuzat ca a produs un grav accident naval in Delta, provocand vatamarea corporala a patru persoane, dintre care doi sunt diplomati italieni.
Autoritatile din judetul Tulcea au pastrat tacerea asupra acestui eveniment aproape o saptamana. Desi Capitania Portului Tulcea a anuntat ca s-a produs o coliziune intre o nava si un bustean, au fost tinute sub tacere identitatea persoanelor accidentate grav si locul in care salupa Mara s-a lovit violent de un mal al Dunarii. In momentul in care Parchetul Tulcea a fost sesizat de Serviciul de Ambulanta Tulcea ca patru persoane au fost internate in spital in urma unui accident naval, procurorii s-au autosesizat si au inceput anchetarea directorului Ochealbescu. Anchetatorii au dezvaluit circumstantele in care s-a produs acest accident in urma caruia patru persoane au fost internate in spital cu traumatisme grave. Este vorba de directorul AFDJ, Mihai Ochealbescu, o nepoata a sa din Galati si doi angajati ai Ambasadei Italiei din Bucuresti, a caror identitate nu a fost dezvaluita. Victimele au traumatisme craniene, fracturi multiple si afectiuni ale organelor interne, care sunt tratate de mai bine de o saptamana in spitale din Bucuresti si Galati.

Cine a pilotat nava?

Anchetatorii sustin ca exista suficiente motive pentru a fi ascuns adevarul despre acest accident. Salupa Mara, care apartine AFDJ, era folosita ilegal de directorul Ochealbescu intr-o zi de duminica. Nava nu era pilotata de comandantul ei, care fusese debarcat in portul Tulcea de seful AFDJ, ci de directorul Mihai Ochealbescu. Mai mult, procurorii detin informatii ca salupa nu ar fi fost condusa in timpul producerii accidentului de directorul AFDJ, ci de nepoata acestuia, care invata sa piloteze. Lipsa de experienta a pilotului de ocazie si viteza mare cu care se deplasa salupa au determinat pierderea controlului navei si astfel ambarcatiunea s-a izbit violent de un mal al Dunarii Vechi, in aval de localitatea Mila 23.
Reprezentantii Capitaniei Portului Tulcea, care au facut primele investigatii la fata locului dupa producerea accidentului naval, au consemnat ca salupa s-ar fi izbit de un butuc ce plutea pe Dunarea Veche si din acest motiv ar fi esuat pe mal, ceea ce ar fi determinat accidentarea directorului AFDJ si a altor trei persoane. Investigatiile ulterioare au dezvaluit ca pe corpul navei facute zob nu se regasesc urmele contactului cu busteanul invocat de Capitanie, ci doar ale contactului violent cu malul.

Navigatia in Delta nu este reglementata!

Accidentul de la Mila 23 a readus in discutie lipsa unei reglementari privind navigatia pe teritoriul Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii. Cu exceptia celor trei brate ale fluviului, care au statut de cale navigabila, pe canalele, lacurile si garlele din Delta se poate circula dupa bunul plac al proprietarilor de ambarcatiuni. Inca din 1990, cand
s-a constituit Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD), s-a incercat stabilirea unor reguli stricte de circulatie a navelor care sa fie in concordanta cu statutul de rezervatie ecologica al zonei. Autoritatile navale din Ministerul Transporturilor s-au opus ferm acestor reglementari, spunand ca Delta nu poate fi declarata cale navigabila. Asta desi in Delta exista 19 trasee turistice acvatice pe care circula continuu nave de mare capacitate incarcate cu turisti care viziteaza aceasta zona. In lipsa unor reglementari, oricand se pot produce accidente grave care ar afecta pe termen lung turismul din Delta. In conditiile in care nu exista o reglementare, in Delta navele circula cu viteza foarte mare, sunt utilizate motoare foarte puternice care creeaza valuri uriase ce afecteaza digurile de aparare a localitatilor, dar si flora si fauna din aceasta zona aflata sub protectie ecologica.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă