27.2 C
București
miercuri, 24 iulie 2024
AcasăSpecialDirectorii, stapanii scolilor la inceputul noului an

Directorii, stapanii scolilor la inceputul noului an

La peste doua saptamani de la inceperea noului an scolar, zeci de catedre de la mai multe scoli din judetul Bacau sunt ramase neocupate. Sute de elevi nu isi cunosc nici acum toti profesorii, iar orele de curs se fac mai mult pe sarite. Inspectorul scolar general adjunct Brandusa Popescu spune ca, spre deosebire de inceputul anului scolar, cand erau vacante mai mult de 200 de catedre, lucrurile stau acum cu mult mai bine. „Directorii unitatilor de invatamant din judet au fost imputerniciti sa caute singuri oameni pentru posturile ramase inca neocupate”, explica adjunctul ISJ. Nu putine sunt, insa, situatiile in care, o data ce au vazut ca au mana libera, directorii si-au adus in scoala rude, prieteni, cunostinte sau vecini care nu aveau inca un loc de munca. „Avem si cazuri de profesori care au primit repartitie in urma sedintelor publice si se plang ca, odata ajunsi la scolile la care au fost repartizati, sunt trimisi inapoi de catre directori pe motiv ca nu au posturi libere. Asta in timp ce catedrele respective apareau in mod clar in evidentele ISJ ca fiind neocupate. Cazurile acestea sunt, insa, destul de rare. Mai des ne confruntam cu altfel de situatii, in care dascalii merg doua-trei zile la scolile la care au fost repartizati, dupa care vin si spun ca localitatea respectiva este foarte departe de casa si, ca atare, nu mai pot continua sa ramana la catedra respectiva. Postul ramane din nou vacant, iar cel care poate gasi cel mai repede solutia pentru aducerea unui alt cadru didactic ramane tot directorul”, mai spune Brandusa Popescu. Greutati in ocuparea catedrelor de la scolile din localitatile unde nu exista trasee regulate de transport in comun erau intampinate si in anii trecuti, insa de conducerea ISJ Bacau. Niciodata, insa, criza de personal din sistemul de invatamant bacauan nu a fost atat de acuta ca in acest an. Singurii care au de suferit in aceste conditii sunt copiii din satele unde nici un dascal, de profesie sau de conjunctura, nu isi doreste sa ajunga. Oricat ar fi de sclipitor un elev dintr-o astfel de localitate, sansele sale de a urma un liceu mai bun sau un institut de invatamant superior sunt diminuate din start in conditiile in care, in opt ani de scoala generala, abia daca are ocazia sa dea ochii cu un profesor care sa fi trecut prin bancile vreunei facultati.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă