Cititorul de ziare din 2007 traieste intr-un ritm incredibil, are mai multe posibilitati ca niciodata de a-si alege sursele de informare si o cultura vizuala sofisticata. Ce fel de ziar ii oferim?
Noua structura si noul concept grafic ale "Romaniei libere" au la baza un nou concept editorial, iar tot ceea ce am realizat noi la nivel grafic a fost facut strict in interesul cititorului. Nu am avut nici o clipa in intentie un demers calofil, nu am urmarit sa cream un produs de presa mai frumos si atat, ci am dorit sa realizam o combinatie armonioasa de functional si estetic. Scopul nostru a fost sa-l ajutam pe cititor sa-si ia rapid informatia de care are nevoie si sa facem ca "Romania libera" sa fie o experienta placuta atat pentru cititorii sai loiali, cat si pentru cititorii care vor face acum din "Romania libera" ziarul lor preferat.
"Romania libera" este un ziar foarte consistent. Tot pachetul pe care l-am construit – pornind de la ziar, cu cele 4 caiete ale sale, trecand prin mica publicitate, suplimente si ajungand la Timpul Liber – se circumscrie aceluiasi concept. Principiile pe care le-am urmat atunci cand am reorganizat si redesenat ziarul sunt:
1. Sa ajutam cititorul sa navigheze cu usurinta in interiorul publicatiei. Cele 4 caiete ale ziarului, precum si sectiunile sunt clar si corect semnalizate, ceea ce ajuta cititorul sa stie unde se afla si ce va gasi in fiecare.
2. Sa ierarhizam informatia, pentru ca cititorul sa se poata orienta rapid catre informatia importanta. Dimensiunea titlurilor si amplasarea articolelor in pagina ajuta cititorul sa-si prioritizeze lectura in functie de interesele sale.
3. Sa cream un ritm de citire dinamic. Ritmul este dat de alternarea numarului de coloane din pagina – pentru stiri, de exemplu, am folosit 8 coloane, ceea ce imprima o citire mai rapida si da cititorului un sentiment de urgenta; pentru zona publicistica, unde vrem ca ritmul lecturii sa fie mai potolit, am folosit 6 coloane.
4. Sa editam articolele astfel incat informatia sa poata fi retinuta usor. Felul in care am organizat informatia vizuala, precum si casetele cu informatie complementara scot in evidenta informatia pe care o socotim importanta pentru cititor.
5. Sa facem ziarul un produs prietenos. Un ziar imbacsit, cu fotografii mici si multe elemente aglomerate in pagina nu imbie pe nimeni sa-l parcurga. De aceea, ziarul este aerisit, luminos, informatia este bine delimitata, fara zone tensionate. Fotografiile sunt mai mari, iar cadrajul respecta anumite reguli care fac din fotografii adevarate "ferestre" ce-i faciliteaza cititorului imersiunea in pagina.
6. Sa facem experienta citirii mai placuta. Chiar daca ziarul este mare si consistent, el trebuie sa fie usor de citit. De aceea, am ales caractere lizibile (chiar si la dimensiuni mici), pentru ca lectura sa fie rapida si placuta. Contrastul la nivelul textului, prin alternarea caracterelor mai groase cu a celor mai subtiri, ajuta ochiul sa faca rapid diferenta intre articole, cititorul putand selecta intr-o clipa ce doreste sa citeasca.
7. Sa oferim cititorului un produs de publishing modern si inovativ. Am incercat sa inovam la nivel grafic, in sensul gasirii celor mai bune solutii pentru a transmite informatia unui cititor care, atunci cand deschide ziarul, stie deja care sunt stirile zilei – de la televizor, radio sau de pe Internet. Culorile, elementele grafice folosite, insusi felul in care ziarul este structurat contribuie la obtinerea unui produs pe care cititorul anului 2007 sa-l parcurga usor.
Misiunea ziarului
"Romania libera" doreste sa fie un intermediar prietenos intre cititorii sai si lumea in care traiesc. Acestia au nevoie de o imagine a realitatii care sa-i ajute sa inteleaga schimbarile prin care trece societatea, mai ales din punct de vedere economic, dar si politic sau social. "Romania libera" doreste sa faciliteze adaptarea si integrarea cat mai usoara a cititorilor sai in lumea in continua schimbare din jurul lor, oferind un sprijin concret prin intermediul informatiei relevante.
Misiunea "Romaniei libere" este ca prin intermediul informatiilor oferite, clare si obiective, sa-si aduca farama de contributie pentru ca cititorii nostri sa traiasca mai bine.
"Romania libera" se adreseaza tuturor categoriilor de varsta sau sociale, dar mai ales celor preocupati intr-un mod pragmatic de ce se petrece in spatiul public, in societate, in economie, in politica si in arte, celor care s-au plictisit sa primeasca informatie care reflecta distorsionat evenimentele si fenomenele, celor care vor sa vada tabloul complet.
Obiectivul "Romaniei libere" este sa dea deoparte pojghita superficiala a evenimentelor, sa intre in miezul stirilor, sa le disece cu instrumentele adecvate intelegerii acestora. Dorim sa abordam temele cu adevarat importante, sa selectam ceea ce este esential din multimea de informatii care ne inconjoara, sa intermediem dialogul intre viziuni diferite, sa oferim context si profunzime.
Stiri in flux continuu pe www.romanialibera.ro
"R.l." online vrea sa iasa din tiparele clasice ale web-site-urilor romanesti, clone ale publicatiilor-mama. In plus fata de ziarul tiparit, www.romanialibera.ro va oferi continut original si va dezvolta mai multe site-uri cu informatii specifice menite sa vina in sprijinul utilizatorilor.
"Romania libera" a optat pentru o noua interfata care sa ofere publicului ocazia de a consulta atat articolele publicate in editia nationala si in editiile regionale, cat si informatii de ultima ora, postate in timp real de redactia online.
Site-ul www.romanialibera.ro nu reprezinta "oglinda web" a ziarului, ci incearca sa se afirme in media online ca furnizor de continut original si de servicii care sa vina in intampinarea solicitarilor cititorilor.
Acestia isi pot exprima opiniile atat pe site (apeland la variantele: vot, comentariu, recomandare prin e-mail, poll), cat si pe forumul adiacent (in cadrul unor categorii predefinite) beneficiind de cate un cont de utilizator, pot consulta un Rss feed, se pot inscrie la Newsletter etc.
In prezent, numarul vizitatorilor unici pe site-ul www.romanialibera.ro (cu varste cuprinse intre 25 si 65 de ani, categorii A, B, C1, mediu urban, avand studii medii si peste medie – cu mentiunea ca majoritatea cititorilor din zona 45-65 de ani provin din diaspora) este de aproape 450.000 lunar (37,49% trafic direct), media vizitatorilor pe zi fiind de 18.000. Site-ul www.romanialibera.ro reprezinta si unul din mijloacele de informare pentru romanii din SUA, Germania, Canada, Franta, Italia, Marea Britanie, Spania, Suedia, Elvetia, Belgia, Israel, Olanda, Austria, Grecia, Irlanda, Danemarca, Polonia, Rusia, Ucraina, Republica Moldova etc.
Cititorii www.romanialibera.ro posteaza in medie 100 de comentarii la articolele de pe site, publicate cu predilectie in cadrul sectiunilor Opinii, Editorial, Politica interna, Eveniment, Investigatii, Mapamond si Societate. Cele mai accesate sectiuni sunt: Politica interna, Opinii, Investigatii, Reportaj, Finante. O mare parte din cele peste 300 de articole postate pe forumul adiacent de cei peste 900 de membri inscrisi in ultimele luni se refera la subiecte din aceste domenii.
In clasamentul trafic.ro, noul site www.romanialibera.ro se afla pe locul 23, insa, cu siguranta, noile schimbari pe care le va adopta in urmatoarele luni il va propulsa in randul jucatorilor importanti din media online.
Site-ul www.romanialibera.ro isi propune sa fie un partener de incredere atat pentru publicul sau fidel, cat si pentru clienti, garantand seriozitate si eficienta, cautand cele mai potrivite solutii care sa vina in sprijinul acestora.
Noua solutie web a fost realizata in colaborare cu firma Zitec.