37.1 C
București
sâmbătă, 20 iulie 2024
AcasăSpecialDacia, lăudată în Financial Times. Vezi ce scrie cel mai prestigios cotidian...

Dacia, lăudată în Financial Times. Vezi ce scrie cel mai prestigios cotidian de business din lume

Financial Times, prestigiosul cotidian britanic, deschide azi coloana auto cu un articol dedicat mărcii Dacia. Britanicii, citând şi specialişti în domeniu, încearcă să analizeze secretul care stă în spatele succesului copleşitor pe care un brand low-cost, ca Dacia, îl poate avea în vestul Europei.

„Dacia conduce asaltul maşinilor de buget în Europa”, se intitulează articolul jurnaliştilor de la Financial Times (FT). Publicaţia aminteşte despre faptul că Dacia este cea mai bine vândută marcă auto low-cost din vestul Europei şi că Dacia contribuie foarte mult la vânzările totale ale Renault în Europa. 

„O combinaţie de inginerie low-cost, simplă, fără pretenţii, destinată pieţelor est-europene şi clienţilor din Vest care dispun de bugete reduse, a transformat Dacia în cel mai de succes brand auto de pe continent, după creşterile vânzărilor„, se arată în articolul FT.

Este cel mai bun exemplu de maşină creată pentru pieţele emergente, care a fost introdusă şi pe pieţe dezvoltate (UE) şi care s-a dovedit a fi un real succes„, declară prof. Jan-Benedict Steenkamp, autorul unui studiu despre mărcile de pe pieţele emergente care s-au extins în întreaga lume.  

Dacia este lăudată mai ales pentru modul în care face faţă cu brio crizei şi reuşeşte să ajute mult mai puternicul brand Renault. În prima jumătate a lui 2013 Dacia a înregistrat, în UE, o creştere de 17,6% faţă de perioada similară a anului trecut, spre deosebire de Renault care a consemnat o scădere de 10,4%, conform datelor ACEA. De asemeni, potrivit FT, Dacia reprezintă circa 24% din vânzările Renault în Europa de Vest.

Vezi şi Dacia împlineşte 45 de ani: Istoria celui mai puternic brand românesc în IMAGINI

Dacia: marje ca ale producătorilor premium

Ceea ce contează cel mai mult la o maşină de buget este valoarea, atât cea pentru consumator, cât şi cea pentru producător, iar la acest capitol Dacia stă foarte bine. Întregul proces de producţie este are costuri cât mai scăzute, astfel ca Dacia reuşeşte să obţină valoare cu o cheltuială mică. 

Cu toate că Renault nu oferă detalii cu privire la profitabilitatea mărcii Dacia, marjele erau estimate anul trecut la circa 9%, în timp ce pentru Renault erau de -2%. Asta înseamnă că 90 lei cheltuiţi pentru construcţia unei Dacii aduceau în plus circa 10 lei, în timp ce acceaşi sumă cheltuită pentru un Renault, mai scotea din buzunar vreo 2 lei.

Britanicii de la FT dau exemple chiar de pe piaţa britanică, acolo unde Dacia a intrat puternic anul acesta. În timp ce Duster costă cam 9000 lire sterline, rivalii săi, construiţi de producători de volum, mai scot din buzunarul clientului încă vreo 4000 lire. FT remarcă faptul că Renault poate ţine preţurile joase pentru Dacia pentru datorită procesului de fabricaţie. Astfel modelele mărcii româneşti au parbrizul montat pe un plan cât mai vertical, pentru a fi diminuate costurile de producţie. 

Dacia, lider pe un segment low-cost în creştere

FT aminteşte de faptul că segmentul maşinilor de buget din europa a urcat de la 12%, cât avea în 2002, la 18%, în prezent. Cei care au pierdut teren în faţa producătorilor low-cost, mai ales în faţa Dacia, sunt mărci ca Ford, Peugeot sau chiar Renault. Însă oficialii Renault au un plan bine închegat în ceea ce priveşte delimitarea modelelor sub marcă proprie de cele ale Dacia. Francezii declarau la începutul acestui an că scopul lor este să ajungă la 1 milion de maşini construite anual pe platforma B0, destinată modelelor low-cost (Dacia, Renault Symbol etc.).

Dacia este exemplul pe care acum îl urmează toţi marii producători auto atunci când vor să lanseze modele low-cost. Însă concurenţa directă pentru Dacia, din partea unor mărci auto low-cost, este aproape inexistentă în Europa. Asta probabil şi datorită faptului că Lada, deţinută tot de Renault, are drumul ei şi nu se intersectează cu Dacia…deocamdată.

FT explică de ce globalizarea producţiei de automobile este tot mai accelerată. În timp ce pentru dezvoltarea unui model nou sunt cheltuiţi chiar şi peste 1 miliard dolari, producătorii auto încearcă să construiască o gamă mai variată de modele pe aceeaşi platformă şi să unifice oferta lor globală.

Deocamdată vremurile se anunţă benefice pentru Dacia, în contextul în care are cea mai mare creştere din Europa iar succesele sale sunt consemnate în publicaţii de prestigiu din Europa şi chiar şi de pe alte continente. Presa americană scria la un moment dat că şi-ar dori să vadă Dusterul pe şoselele americane. Rămâne de văzut cum va lupta brandul cu dublă cetăţenie, franceză şi română, cu modelele low-cost asiatice care vor fi lansate şi în Europa. 

 

 

 

 

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă