2016 a fost un an foarte bun pentru Dacia. Producătorul argeșean de sub aripa Renault a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri din momentul achiziționării de către francezi, 4,6 miliarde euro (20,765 milioane de lei), în creștere cu 8,35% față de anul precedent (4,2 miliarde euro, în 2015). Creşterea cifrei de afaceri în 2016 a fost impulsionată atât de evoluția pieței autohtone, cât mai ales de exporturi. Produsele Dacia au mers bine în Europa, dar și pe piețele din Africa și Asia, exporturile atingând din nou aproximativ 90%.
Dacia înregistrează profit și crește permanent de 12 ani. ”După lansările Logan, Sandero şi mai apoi, Duster, în 2010, rezultatul companiei a fost mereu pozitiv şi în creştere continuă. În 2016, rezultatul înainte de impozitare a atins 506 milioane de lei (peste 111 milioane de euro), în creştere faţă de 2015, acesta fiind generat de un rezultat de exploatare pozitiv de 532 milioane de lei (+ 15% vs 2015) şi de un rezultat financiar negativ de -27 milioane de lei (în mare măsură, legat de impactul defavorabil al cursului de schimb). Pentru mine, faptul că rezultatul de exploatare a progresat foarte bine faţă de 2015 (+15%) arată că avem un business sănătos, cu operaţiuni îmbunătăţite şi cu o utilizare eficientă a resurselor companiei”, declară Liviu Bocșaru, CFO Grup Renault România.
Evoluția pozitivă Dacia se bazează pe două componente principale. ” În primul rând, avem un mix al modelelor din gama Dacia care s-a schimbat în favoarea Duster, un vehicul excepţional, foarte cerut de piaţă. Aşadar, am fost obligaţi, datorită cererii, să mărim producţia pentru acest model. În al doilea rând, am avut o producţie importantă a componentelor cerute de către alte uzine ale Grupului Renault, care fabrică gama Global Access. Mă refer la componentele de vehicule SKD care şi-au dublat volumul, la motoare, şasiuri şi piese de schimb, produse pe platforma de la Mioveni”, explică Liviu Bocșaru.
Pentru viitor, Liviu Bocșaru, CFO Grup Renault România, susține că ”orice companie care vrea să rămână competitivă trebuie să investească în angajaţi, produse şi tehnologie”. Prin urmare, toate preocupările actuale sunt centrate pe menţinerea competitivităţii întregului aparat industrial pe termen mediu şi lung, ceea ce presupune inovarea, în continuare, pentru dezvoltarea gamei Global Access, creşterea productivităţii şi a calităţii producţiei, garantarea costurilor de fabricaţie competitive pe termen lung, creşterea polului de competenţe al Grupului Renault în domeniul industrial, dar şi al ingineriei, design-ului şi serviciilor.