21 C
București
duminică, 8 septembrie 2024
AcasăSpecialCurier legislativ

Curier legislativ

Autorizarea amenajamentelor silvice

Potrivit Normelor metodologice de autorizare a unitatilor specializate sa elaboreze amenajamente silvice, autorizarea unitatilor specializate sa elaboreze amenajamente silvice se face de catre Comisia de autorizare care functioneaza in cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale. Autorizarea se acorda unitatilor care indeplinesc conditiile de performanta stabilite de Comisia de autorizare si care fac dovada ca au posibilitatea tehnica de executie a lucrarilor de specialitate pentru care au solicitat autorizarea, in conformitate cu prevederile prezentei metodologii, precum si pe baza interviului cu reprezentantul legal al societatii solicitante. Persoanele juridice care solicita autorizarea pentru activitatea de amenajare in fondul forestier national si de elaborare de studii de transformare a pasunilor impadurite trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii: sa fie constituite si sa functioneze in conditiile legii; sa aiba minimum doi angajati cu contract individual de munca pe durata nedeterminata, cu studii superioare de specialitate, dintre care un sef de proiect, cu studii superioare de lunga durata si cu vechime de minimum patru ani in domeniul amenajarii padurilor, atestat de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, si un proiectant; sa aiba dotare tehnico-materiala corespunzatoare activitatii pe care o desfasoara. Aceste informatii au fost publicate in M.O. nr. 676 din 7 august 2006.

Normele privind prevenirea si combaterea spalarii banilor

In MO nr. 623/19.07.2006 au aparut Normele privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, standardele de cunoastere a clientelei si control intern pentru entitatile raportoare care nu sunt supuse supravegherii unor autoritati.
Prezentele norme se aplica entitatilor raportoare pentru care modul de aplicare a reglementarilor privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism nu este verificat si controlat de autoritati de supraveghere sau structuri de conducere ale profesiilor juridice liberale prevazute la art. 8 din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare, si reprezinta un cadru general pentru acestea in materia prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii actelor de terorism, cu privire la: a) elaborarea de catre acestea a politicilor si procedurilor proprii de cunoastere a clientelei, ca parte esentiala a unei gestiuni prudente a riscului si a unor sisteme eficiente de control intern; b) organizarea controlului intern si a auditului intern; c) administrarea riscurilor semnificative.

Norme privind clasificarea carcaselor de porci

In M.O. nr. 720 din 23 august 2006 a fost publicat Ordinul privind modificarea si completarea anexei „Norme tehnice de clasificare a carcaselor de porci” la Ordinul ministrului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale nr. 457/2004. Potrivit acestui ordin, abatorul raspunde de cantarirea corecta a carcaselor si ia masuri pentru inlaturarea cauzelor care pot influenta corectitudinea cantaririi si greutatea carcasei, cum ar fi: verificarea echipamentelor de cantarire, conform normelor metrologice in vigoare; prezentarea corecta a carcasei cu excizii corecte ale organelor genitale, ale limbii, osanzei, rinichilor, diafragmei si cu excizii din motive veterinare, pentru evitarea aplicarii unor corectii de greutate eronate; inregistrarea corecta a greutatii carligelor de abator, in cazul in care sunt folosite mai multe tipuri de carlige.
Clasificatorul raspunde de inregistrarea corecta a greutatii carcasei in raportul de clasificare, inclusiv de aplicarea exacta a corectiilor de greutate, atunci cand este cazul. Plata animalelor se face in functie de procentul de tesut muscular din greutatea carcasei, conform grilei de preturi elaborate de Comisia de clasificare a carcaselor.

Regulamentul Camerei Consultantilor Fiscali

Regulamentul de organizare si functionare a Camerei Consultantilor Fiscali, publicat in M.Of. nr. 732 din 28.08.2006, cu sediul pe strada Apolodor nr. 17, asigura organizarea, coordonarea si autorizarea activitatii de consultanta fiscala in Romania.
Activitatea de consultanta fiscala consta in: acordarea de servicii profesionale privind asistenta de specialitate la intocmirea declaratiilor de impozite si taxe; asistenta pe probleme fiscale; asistenta privind creantele bugetare, cum sunt: amenzi, penalitati si majorari, cu respectarea prevederilor legale in vigoare; reprezentare in fata organelor fiscale; reprezentare in fata organelor judecatoresti, in calitate de expert fiscal; Consultantii fiscali si societatile comerciale de consultanta fiscala pot desfasura, pe langa activitatea de consultanta fiscala si activitati de expertiza contabila, audit financiar si instruire si perfectionare in domeniul fiscal.

Cele mai citite

Școli în renovare, copii în deplasare: început de an școlar în derută totală

Aproape 2.000 de elevi din județul Constanța nu vor ajunge în clasele lor, ci în spații închiriate Este haos în școlile din județul Constanța, atât...

Nicolae Ciucă, între cărți și cratițe

Rețeta literaturii politice s-a scris sub ochii noștri, printre două sarmale și un pahar de vin, acompaniate de ritmuri lăutărești. Fostul general, acum șef...

Școli în renovare, copii în deplasare: început de an școlar în derută totală

Aproape 2.000 de elevi din județul Constanța nu vor ajunge în clasele lor, ci în spații închiriate Este haos în școlile din județul Constanța, atât...
Ultima oră
Pe aceeași temă