2 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024
AcasăSpecialCura de teatru

Cura de teatru

Cu un musical a debutat prima editie a Festivalului International de Teatru B–FIT, eveniment care pana pe 20 mai intrerupe lucrarile de renovare ale Teatrului Tineretului Metropolis din Bucuresti (fostul teatru "Mundi").
Pana pe 20 mai, puteti vedea cele mai bune spectacole ale unor trupe independente din Franta, Italia, Marea Britanie, SUA, spectacole foarte bine cotate la Festivalul de la Edinburgh.
"An Asylum on Every Corner" ("Un azil la fiecare pas") este un musical al companiei Modus Operandi Theatre din Londra, compus de James Michalos, care a avut premiera la Edinburgh, in 2006. Pentru a scrie acest musical, Michalos s-a inspirat din doua articole aparute in presa, care i-au spulberat prejudecatile fata de sanatatea mentala. Michalos incepe sa se documenteze asupra acestui domeniu si descopera o statistica teribila: unul din patru adulti va fi afectat de o boala mentala intr-unul din stadiile vietii sale. In "An Asylum on Every Corner", Michalos exploreaza mai multe directii: bolile mintale in sine si tratamentul lor, construirea institutiilor psihiatrice si opozitia pe care o intampina, strangerea de fonduri si resurse, opinia publica asupra bolilor mentale.
Desi scopul declarat al lui Michalos a fost ca prin acest musical sa atraga atentia asupra subiectului sanatatii mentale, spectacolul companiei britanice Modus Operandi Theatre, prezentat in primele trei zile din B–FIT, nu are nimic tezist sau demonstrativ. Este serios exact cat trebuie, iar cei opt interpreti sunt foarte buni, descurcandu-se cu tot ce li se cere in spectacol: muzica, dans, teatru. Regizoarea Amelia Sears a vazut acest spectacol ca pe o insiruire de momente de "stand-up", fiecaruia dintre personaje venindu-i la un moment dat randul sa-si interpreteze propria poveste – cum s-a imbolnavit, cum a ajuns in azilul "Ashford Dell", relatiile cu doctorul afacerist si cu asistenta anorexica, increderea pe care le-o inspira noua doctorita, idealista,  neortodoxa, dar bine intentionata – in timp ce ceilalti devin personaje in amintirile interpretului.
In Sectiunea "Teatru Independent" in care a fost prezentat "An Asylum on Every Corner" mai puteti vedea pana pe 20 mai inca sapte spectacole, printre care si "No One" de Carmen Vioreanu.
Montat initial la Teatrul Desant, "No One" a intrat apoi in repertoriul Teatrului Metropolis. Carmen Vioreanu, cunoscuta mai mult pentru traducerile din dramaturgie nordica contemporana, a scris si regizat o comedie spumoasa despre patru tineri care isi propun sa ajunga staruri pop, chiar daca nu au pic de talent.
"No One" poate fi vazut pe 13 mai. Nu pierdeti nici "Histeria", pe 2, 3 si 4 mai, un spectacol al unei companii londoneze ("Inspector Sands and Stamping Ground Theatre") inspirat din poemul omonim al lui T.S. Elliot, un show experimental, mestec de diferite stiluri: cabaret, lumina, sunet, teatru-dans.
In paralel insa cu sectiunea Independent se desfasoara si Sectiunea "Mari Spectacole", la Teatrul National "I.L. Caragiale" si la Bulandra. In deschiderea acestei sectiuni a fost prezentat "Viata lunga", un spectacol al unei companii letoniene, "New Riga Theatre", un show inedit, fara a avea nici un text la baza, actorii creandu-si propriile scenete, iar decorul fiind realizat din obiecte autentice, care au apartinut unor batrani reali. In aceasta sectiune, pe 7 si 8 mai, va fi prezentat spectacolul "Pescarusul", in regia lui Andrei serban, al Teatrului "Radu Stanca" din Sibiu.

» Pana pe 20 mai, puteti vedea cele mai bune spectacole ale unor trupe independente din Franta, Italia, Marea Britanie, SUA, spectacole foarte bine cotate la Festivalul de la Edinburgh.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă