Domeniul modei este o industrie antică dar, astăzi, când vorbim de e-commerce: vânzarea de haine şi accesorii s-a mutat online.
În prezent, în Nordul Americii şi în Europa, cel mai mare ritm de creştere în e-commerce se observă pe segmentul fashion. Conform unui studiu recent realizat de Daedalus Millward Brown, şi în România comenzile din online vizează în special vestimentaţia (37,8%), depăşind chiar electronicele (37,4%), cosmeticele (34%) sau electrocasnicele (30,9%).
Achiziţiile online sunt realizate într-un procent de 57,3 % de către femei, respectiv 42,7 % de bărbaţi. În ultima jumătate de an, 21,7% femei au cumpărat online doar lucruri cu valoare redusă (până în 20 de euro), un procentaj aproape dublu faţă de bărbaţi. Un studiul calitativ, realizat de Mediafax, a scos la iveală că femei cu vârsta cuprinsă între 20 şi 39 de ani, fac shopping online de cel puţin 2-3 ori pe lună, ca şi o activitate de relaxare, cumpărând haine, cosmetice sau accesorii.
Cererea de pe segmentul fashion în e-commerce demonstrează ca marii retaileri trebuie să se focuseze pe nişe şi să fie mereu atenţi la nevoile consumatorilor şi că este loc pe piaţă de jucători noi.
Inovaţia poate să ofere o experienţă de shopping plăcută, care face şi ca magazinul să se deosebească de oferta celorlalţi jucători de pe piaţă.
Cele mai inovative companii, care au înţeles cum să iasă în faţă pe piaţa de fashion e-commerce-ului se vor întâlni în Cluj, cu ocazia celei de-a 2-a ediţii Hotspot Fashion.
În data de 30 octombrie, speakeri din USA, UK, Bucureşti şi Cluj: Colby Hanks, Online Analyst Estée Lauder, Ana Sipciu, Industry Manager Google, Cristina Popa, Head of Customer Service Fashiondays, Radu Orghidan, Tulemod -aplicație revoluționară cu rădăcini americane, Liana Martin, autor cărți și fashion editor fashionandbeauty.ro, Alina Ceusan, lifestyle blogger, Andreea Beltic, owner Alo-Modă, Adelina Catinas, owner Cathias Edeline vor atinge subiecte relevante la nivel mondial, despre customer service, folosirea toolurilor Google, Analytics si AdWords, importanța contentului și a bloggerilor pentru cei ce dețin un magazin online sau brandul personal
Le click, c’est chic!
Cum să devii fashion icon internaţional cu Google AdWords
Google va lansa un proiect dedicat playerilor din fashion, în special pentru cei focusati pe e-commerce. Lansarea oficială va avea loc în cadrul acestui event, iar workshop-ul sustinut de Ana Sipciu va fi un how-to de online advertising, o sesiune foarte practică şi aplicabilă, de unde toţi cei prezenţi vor pleca acasă cu nişte tactici clare.
Care sunt în momentul de faţă cele mai folosite metode de promovare pentru shop-uri online? În ce campanii merită să te implici care să aducă atât profit, cât şi notorietate? Care sunt avantajele magazinelor de a avea un om intern dedicat pe acţiuni de marketing sau ce avantaje poate aduce o agenţie sau un freelancer specializat pe asta? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care se vor da răspunsuri.
Pentru mai multe informaţii si updateuri legate de speakeri şi program, urmăriţi site-ul hotspotfashion.ro şi pagina de facebook, hotspofashion.ro.