13.9 C
București
luni, 30 septembrie 2024
AcasăSpecialCum se creează un brand: Nivea, la 100 de ani

Cum se creează un brand: Nivea, la 100 de ani

Prima cremă de îngrijire accesibilă tuturor femeilor a apărut în 1911. Cutiuţa albastră, cu brandul colorat în alb şi parfumul discret, îşi păstrează înfăţişarea de mai bine de 85 de ani.

În martie 1882, farmacistul Carl Paul Beiesdorf înfiinţează o companie care producea plasturi medicali. După numai opt ani, afacerea polonezului va fi preluată de doctorul Oscar Troplowitz. La sugestia consultantului său, dermatologul Paul Gerson Unna, în 1900, patentează Euceritul, compusul care stă la baza cremei apărute 11 ani mai târziu, potrivit site-ului oficial al companiei.

Chimistul Isaac Lifschutz lucrase mult timp la agentul de emulsifiere Eucerit, care făcea posibilă combinarea apei şi a uleiului într-o cremă stabilă, iar Unna a mizat pe faima lui Lifschutz. În 1911, la Hamburg, farmacistul Troplowitz creează o cremă albă, pe care o numeşte Nivea, din latinescul „nivis” (zăpadă).

Cremă pe tot globul

După numai trei ani, Nivea se exporta deja în Buenos Aires, Copenhaga, Mexico, Moscova, New York, Paris şi Sidney. Acum, crema ajunge în aproximativ 200 de ţări, iar compania Beiesdorf are site-uri în 28 de limbi şi dialecte.

De-a lungul timpului, producătorii Nivea au trebuit să adapteze atât cutia albastră, din aluminiu, cât şi limbile în care se desfăşura campania publicitară. De exemplu, în Africa de Sud, reclamele au fost difuzate în limbile engleză, zulu şi xhosa iar, în Marea Britanie, specialiştii au înlocuit ambalajul, pentru că englezii asociau cutia de metal cu crema de pantofi.

În plus, Nivea şi-a adaptat compoziţia pentru fiecare tip de climă: pentru ţările calde, au creat varianta Sun; în ţările reci, au creat crema care protejează pielea de frig, iar, în Asia, oamenii voiau o cremă care albeşte pielea. Ca o curiozitate, Nivea Whitening Paste, creată în 1927, este în continuare unul din cele mai bine vândute produse ale brandului.

Deschizătoare de drumuri

În 1911, crema era ambalată într-o cutiuţă galbenă, cu cârcei de viţă-de-vie. Nivea are aproximativ acelaşi parfum şi acelaşi ambalaj ca cel din 1925: cutia de aluminiu albastră, cu literele brandului albe.

În 1919, compania a lansat primul săpun Nivea, iar în 1922 a apărut prima spună de bărbierit pentru bărbaţi.

În 1925, Beiesdorf a fost prima companie care a recrutat femei obişnuite să îi reprezinte produsele. Cele trei surori Fronlich (Margot, Elfriede, Hertha) au devenit prima imagine a cremei.

Prima reclamă la Nivea a fost creată de artistul de materiale promoţionale Hans Rudi, în 1912, şi se intitulează „Precum o femeie printre stele„. Stilul lui Erdt a avut o influenţă semnificativă asupra felului în care s-a dezvoltat industria advertising-ului în Germania anilor 1920, potrivit site-ului companiei.

Şi numărul angajaţilor a crescut: de la cei trei cercetători, care au creat Nivea, la începutul secolului trecut, Beiesdorf are astăzi 850 oameni. La sediul din Hamburg, compania primeşte, săptămânal, 1200 de scrisori.

La un secol de existenţă, imaginea Nivea este cântăreaţa Rihanna, care a pozat nud pentru campania produsului cosmetic.

 

 

 

Cele mai citite

Serghei Lavrov respinge ideea unui nou început în relațiile internaționale și critică Occidentul în cadrul Adunării ONU

Ministrul rus de externe, Serghei Lavrov, a exclus categoric posibilitatea unui nou început în relațiile internaționale, acuzând Occidentul de subminarea valorilor globalizării.  În discursul său...

Valea Oltului, închisă din nou în reprize

Tronsoanele vizate sunt între Râmnicu Vâlcea și Sibiu, pe DN7 Trei tronsoane vor fi afectate de lucrări de stabilizare a versanților și de îndepărtare a...

Ciclonul Ashley: Sunt așteptate precipitații de până la 80l/metru pătrat. Sfaturi pentru populație

Ciclonul mediteraneean Ashley va aduce ploi abundente și vijelii în toată țara până luni, au transmis meteorologii ANM. Se estimează că în anumite zone...
Ultima oră
Pe aceeași temă