6.2 C
Bucharest
Tuesday, 28 November 2023
HomeSpecialCum a scăpat Constanţa de tiruri şi camioane

Cum a scăpat Constanţa de tiruri şi camioane

Tirurile şi camioanele nu mai circulă, de la începutul acestei luni, prin municipiul Constanţa, în drumul lor spre port. Acest lucru a fost posibil atât datorită inaugurării unei noi porţiuni din şoseaua de centură a municipiului, cât şi deciziei societăţii Confort Urban, administratorul drumurilor publice din Constanţa, de a interzice, tot de la începutul lunii, traficul greu prin oraş. „Poarta 5 şi Poarta 6 sunt închise pentru traficul auto greu începând cu data de 1 octombrie”, au anunţat reprezentanţii Confort Urban. Cu alte cuvinte, fie că au vrut sau nu, primul ministrul Emil Boc şi primarul Radu Mazăre au reuşit împreună acest lucru.

Acum, toate maşinile de mare tonaj nu mai intră în port pe la porţile 5 şi 6, utilizând astfel podurile IMPC şi pe cel din zona Butelii, care au nevoie de reparaţii urgente, ci se îndreaptă spre Agigea, pe şoseaua de centură şi pe bucata din Autostrada 4 dată în folosinţă în acest an, iar de aici intră în portul Constanţa. Acest lucru a fost posibil după inaugurarea, în weekend, a unui tronson de patru kilometri din şoseaua de centură a Constanţei, care face legătura dintre Valul Traian şi bucata de autostrada Murfatlar – Constanţa, inaugurată în vara acestui an. Pe această porţiune s-a deschis traficul pe două benzi pe mers.

„Ce este cel mai important pentru constănţeni este cã vor scăpa de coşmarul traficului greu din oraş. Este un avantaj pentru comunitate, o altă cale de a atrage investiţii. O centură ocolitoare combinată cu autostradă aduce numai beneficii”, a declarat premierul Emil Boc, prezent la Constanţa, la sfârşitul săptămânii, pentru inaugurarea lucrărilor menţionate mai sus. Vestea proastă pentru constănţeni este că Guvernul nu se va mai implica în reparaţia podurilor din municipiu, care nu sunt considerate de interes naţional, ci local, mai ales acum, când nu mai sunt folosite de tirurile care intră sau ies din Portul Constanţa.

2012, termen pentru autostrada Soarelui

Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa, Aidân Ibram, a declarat că în vara anului viitor şoferii vor putea circula pe autostrada Medgidia-Constanţa, care va fi finalizată pe două sensuri. Ibram a mai spus că, tot în vara anului viitor, va fi dat în folosinţă câte un sens de circulaţie din tronsonul Cernavodă-Medgidia. Aici, lucrările sunt neatacate pe o porţiune de 14 kilometri.  Reamintim că Minsterul Transporturilor a reziliat contractul cu francezii de la Colas pentru acest tronson, care a fost apoi câştigat, prin licitaţie, de consorţiul Astaldi – Max Boegl, la începutul lunii septembrie 2011.

Proiectarea şi execuţia au fost programate să dureze 15 luni. Lucrarea va avea o garanţie de patru ani. 

Cele mai citite

Câteva sute de câini pentru comerțul cu carne din China au fost salvați de o asociație caritabilă

Peste 400 de câini care urmau să fie sacrificați pentru comerțul cu carne din China au fost salvați de o organizație caritabilă britanică în...

AUR vrea sancționarea, prin retragerea sprijinului, pentru Alfred Simonis

Scandalul din parlament! AUR cere coaliției PSD-PNL retragerea sprijinului pentru Alfred Simonis.Alianța pentru Unirea Românilor(AUR) consideră că președintele interimar al Camerei Deputaților, Alfred Simonis,...

Bojdeuca lui Ion Creangă – replica Academiei Române la spusele lui Alexe, președintele CJ Iași

Scandalul modernizării Bojdeucii lui Ion Creangă este departe să se fi încheiat. Academia Română i-a transmis o scrisoare deschisă președintelui CJ Iași, Costel Alexe. Membrii...
Ultima oră
Pe aceeași temă