28.3 C
București
vineri, 13 septembrie 2024
AcasăSpecialCu 200 km/h spre Formula 1

Cu 200 km/h spre Formula 1

Bolizii de Formula 1 si lumea magica a Marelui Circ nu mai sunt, parca, la fel de indepartate de Romania precum in urma cu cativa ani. Nu numai faptul ca se vorbeste deja de mai multe proiecte de circuite care ar putea fi construite in tara noastra ne face sa fim optimisti, ci si asaltul noii generatii de piloti romani care viseaza ca intr-o zi sa se afle la volanul unui monopost de Formula 1, Andrei Harnagea fiind unul dintre ei.

Oportunitate fantastica

Multi spun ca Romania a avut destui piloti care ar fi putut face, intr-un anumit moment al carierei, saltul spre Formula 1 din punctul de vedere al calitatii pilotajului, dar ca lipsa de promovare, de bani si inexistenta unor oportunitati de a progresa au facut ca pana acum nici un roman sa nu ajunga in Marele Circ.
Tocmai asta au acum tinerii piloti romani: sponsori si oportunitatea de a fi vazuti si promovati. Andrei Harnagea a intrat de foarte tanar in vizorul unor profesionisti si, anul trecut, la 17 ani, a facut saltul cel mare: Campionatul European – Formula BMW. O rampa de lansare formidabila, un loc pe unde au trecut Ralf Schumacher, Nick Heidfeld sau Nico Rosberg. E greu sa ajungi sa fii promovat de o echipa in acest campionat, dar si mai greu este sa te mentii. Iar Andrei Harnagea a reusit asta pentru ca, dupa sezonul de debut din 2006, a primit un nou contract si in 2007. Daca anul trecut, ca debutant, nu putea emite prea mari pretentii, in acest sezon asteptarile sunt mai mari. Günther Unterreitmeier, managerul GU Racing, echipa din care face parte Andrei Harnagea, are asteptari mari de la tanarul sau pilot. "Anul trecut, ca debutant, nu putea emite pretentii. Trebuia sa acumuleze experienta, sa simta masina si sa devina din ce in ce mai rapid. Acum se schimba situatia. Vrem sa il fortam pe Andrei pentru a ajunge intre primii 10 piloti ai Formulei BMW. Ne asteptam ca acum sa lucreze cu inginerii, sa participe la setarile masinii. Va avea o noua masina si speram sa indeplineasca asteptarile", ne-a spus Unterreitmeier.
çn ceea ce priveste programul din acest an, el este cel mai dens de pana acum. Testele neoficiale incep in curand la Hockenheim, apoi vor urma testele oficiale pe cinci circuite europene (aceleasi cu cele de Formula 1). Pentru ca Andrei Harnagea sa "simta" si o alta masina, nu numai BMW, el va fi inscris si in Formula Renault – o alta pepiniera a Formulei 1 -, acumuland astfel experienta pe mai multe tipuri de monoporturi, cu setari diferite. Cursele propriu-zise in Formula BMW sunt 18, desfasurate pe 9 circuite – cate doua pe fiecare.

Cel mai dificil moment

Cu siguranta, cel mai dificil moment al carierei s-a petrecut in primavara trecuta, cand Andrei a suferit un accident pe circuitul de la Hockenheim, in cursul unor antrenamente. Din fericire, desi pista era uda din cauza ploii, iar pilotul avea aproape 200 km/h, Harnagea nu a patit mai nimic. "Dispozitivul HANS, care asigura protectia coloanei vertebrale in zona cervicala, m-a salvat. Eram mai speriat de ceea ce vor spune antrenorii si colegii de echipa decat din cauza consecintelor accidentului", isi aminteste Andrei.

Si-a intalnit idolul

Andrei Harnagea s-a aflat fata in fata cu pilotul de Formula 1 Nick Heidfeld, in fapt chiar idolul tanarului roman. Intalnirea a avut loc in cadrul programului de pregatire special organizat de BMW Motorsport, la care Andrei a participat alaturi de alti cinci piloti. "Sunt de multi ani fan al lui Nick Heidfeld, iar intalnirea cu el a fost un moment deosebit pentru mine, mai ales ca am avut ocazia sa vorbim si despre pasiunea noastra comuna", a spus Andrei. In cadrul intrevederii conduse de Mario Theissen, director BMW Motorsport, fiecare dintre tinerii piloti a avut posibilitatea sa dialogheze cu Heidfeld. Andrei s-a aratat interesat de nivelul de stres si presiunea la care este supus orice pilot. "Este cunoscut faptul ca pilotii din Formula 1 sunt supusi unei presiuni extraordinar de mari la linia de start, pulsul atingand uneori aproximativ 200 de batai pe minut chiar la prima curba. Cum se pregateste un pilot sa faca fata unui asemenea stres si in ce masura este mai bine sa ai pulsul ridicat sau scazut la startul unei etape" a fost subiectul de care s-a aratat interesat Harnagea si la care a primit raspuns de la idolul sau.
La 18 ani, alaturi de "gasca nebuna" de tineri piloti romani, din care mai fac parte Mihai Marinescu si Doru Sechelariu, Andrei Harnagea viseaza sa se intreaca intr-o zi cu Fernando Alonso, Kimi Raikkonen si Nico Rosberg. Si are toate sansele daca va sti sa isi valorifice fiecare oportunitate care i se va oferi.

Carte de vizita
Nascut pe 25 august 1988 la Bucuresti
Hobby-uri: motociclism, design
Idol: Nick Heidfeld
Circuitul favorit: Monaco (Monte Carlo)
Performante in Formula BMW: locul 6 in clasamentul debutantilor in 2006.

Bogdan Costea
Bogdan Costea
Bogdan Costea, sef departament Sport
Cele mai citite

Înfrumusețează-ți casa și grădina cu flori multicolore, achiziționează bulbi de calitate de la  Planteo

Florile ne transformă casa și grădina într-un loc frumos, colorat și vesel, aducând natura mai aproape de noi. Acum poți să te bucuri aproape...

FNGCIMM lansează un program de finanțare pentru IMM-urile în creștere, cu credite de până la 2 milioane de euro

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM) pregătește un nou program de finanțare destinat IMM-urilor aflate în expansiune, conform...

Noul atacant al Rapidului, Boupendza a ajuns la București!

Aaron Boupendza, atacantul gabonez de 28 de ani, a ajuns la București pentru a semna cu Rapid. Cu o valoare de piață estimată la 5...
Ultima oră
Pe aceeași temă