Preturile la alimentele din Ungaria au crescut pana aproape de nivelul celor din Romania
Aradenii care isi faceau cumparaturile in Ungaria au fost atinsi puternic de criza economica din tara vecina. Preturile la alimente au crescut, iar reducerile sunt tot mai rare si mai putine. Anii trecuti, cu cel putin o luna inainte de sarbatorile de Paste, in magazinele din Ungaria incepeau promotiile. Acum, sunt foarte putine produse la oferta si preturile lor sunt relativ crescute. Romanii spun ca nu prea mai este rentabil sa-si faca cumparaturile in tara vecina. In marile hipermarketuri unguresti, la promotii exista sunca de curcan, cascaval si dulciuri. La Tesco, sunca este la pretul de 799 forinti (11,3 lei kilogramul), cascavalul la 849 forinti (11,2 lei-kilogramul) si oua din ciocolata la 25 de forinti (3,5 lei-bucata). In cosurile romanilor acestea erau principalele produse, alaturi de margarina, faina si celebrele pulpe de pui, a caror pret a crecut cu 100 de forinti pe kilogram. La Lidl, in schimb sunca este la 899 de forinti (12,7 lei –kilogramul), cascavalul 959 forinti ( 136 lei-kilogramul), iar apa minerala, 49 de forinti sticla de 2 litri (0,70 lei). Iepurasii din ciocolata nu sunt deloc ieftini: 449 forinti-bucata de 150 grame (6,4 lei), 350 forinti (5 lei) cel de 100 de grame, iar ouale din ciocolata 540 forinti-punga de 400 grame ( 7,7 lei).
Nici berea nu pare a fi la oferta. Cea mai ieftina doza de 0,5 litri costa 109 forinti (15,5 lei), dar ofertele de vin par mai interesante: doua sticle la 489 forinti (7 lei). Cu toate ca preturile la alimente au crescut in Ungaria in ultimele saptamani, iar forintul s-a devalorizat in raport cu euro, romanii mai merg la cumparaturi desi in cosurile lor se gaseste tot mai putina marfa. Ei spun ca se aleg cu plimbarea si se distreaza in tara vecina, unde la restaurante preturile sunt relativ mai mici ca in Romania, mancarea mai buna si portiile mai mari.