După ce în urmă cu o zi a prezentat proiectul autostrăzii suspendate de 1,6 miliarde de euro premierului Ungureanu şi oamenilor de afaceri, Oprescu l-a adus azi spre a fi votat de consilierii generali, fără ca aceştia să aibă acces la documentaţie din timp. Actele referitoare la alocarea banilor au fost ţinute la „secret” până în ultimul moment.
Proiectul autostrăzii suspendate, anunţat de primarul Oprescu încă din campania electorală, are toate şansele să rămână doar pe hârtie până la finalul mandatului. După patru ani de schiţe şi proiecte, modificarea sumelor necesare şi discuţii cu posibili investitori, primarul se pare că s-a decis asupra variantei finale cu care a venit la şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
Oprescu a cerut introducerea pe ordinea suplimentară de zi a şedinţei a proiectului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii suspendate, care acum a primit denumirea de inel median de circulaţie. Consilierii generali au constatat surprinşi că nu ştiau nimic despre acest proiect, iar sumele care ar trebui alocate le erau complet necunoscute.
Preşedintele de şedinţă, Călin Murg, i-a întrebat pe angajaţii primăriei când au elaborat respectivii indicatori referitori la investiţie şi au primit răspunsul că aceştia au fost finalizaţi cu o seară înainte. În aceste condiţii, majoritatea consilierilor au cerut timp să se documenteze, deşi primarul Oprescu i-a asigurat că suma de 1,6 miliarde de lei a fost „bătută în cuie” încă din decembrie 2011.
Numai că proiectul de hotărâre nu a fost întocmit din timp, iar cei de la Comisia Economică a CGMB nu au avut la dispoziţie informaţiile nici măcar în cursul zilei de azi, după cum a afirmat consilierul Gabriel Băcăinţan. Cei de la PDL au atras atenţia asupra faptului că la început s-a discutat despre un proiect în valoare de 800 de milioane de euro, iar acum valoarea lui s-a dublat.
În replică, Oprescu a spus că timp de doi ani şi jumătate consilierii au refuzat să aprobe alocarea de bani pentru studiile necesare şi că suma totală a fost modificată în funcţie de varianta aleasă. Chiar şi aşa, consilierii au refuzat să se pronunţe asupra proiectului până nu îl vor studia cu atenţie, aşa că acesta a fost lăsat pentru şedinţa următoare.
Cum s-ar putea recupera investiţia
Primarul Oprescu a declarat că doreşte să realizeze investiţia prin parteneriat public-privat şi a discutat cu mai multe firme din China, interesate de proiect.
„Drumul expres va fi construit în parteneriat public- privat, cu investitorii chinezi cu care am purtat negocieri anul trecut. Pentru recuperarea investiţiei avem în vedere că mentenanţa drumului va fi făcută pe cheltuiala primăriei, şi se va institui o bovinietă pentru cei care vor circula pe acolo. O parte din investiţie va fi asigurată şi din fonduri guvernamentale”, a declarat Oprescu.