18.4 C
București
marți, 10 septembrie 2024
AcasăSpecialContract-cadru, semnat de operatori aerieni si Ministerul Transporturilor

Contract-cadru, semnat de operatori aerieni si Ministerul Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat ca, miercuri, a fost semnat un contract-cadru cu cinci companii aeriene, in care este inclusa responsabilitatea respectarii Regulamentului European 261/2004 care prevede drepturile pasagerilor, informeaza Mediafax.

Potrivit lui Orban, acest contract-cadru "a fost semnat deocamdata de doua companii aeriene importante si trei mai mici".

Totodata, operatorii aerieni de pe Aeroportul Baneasa au stabilit miercuri, impreuna cu ministrul Ludovic Orban si cu reprezentanti aeroportuari, ca in cazuri de intarzieri sau anulari de curse de calatorii sa fie informati verbal de reprezentantul companiei respective in prezenta unui oficial al Aeroportului. Pana in prezent, calatorii erau informati individuali prin inscris, aceasta masura fiind considerata drept "absurdaa" de reprezentantii companiilor aeriene.

In urma cu o zi, ministrul Transporturilor le-a cerut reprezentantilor companiilor aeriene sa aplice prevederile europene privind informarea calatorilor, spunand ca trebuie sa-si desemneze un responsabil cu informarea pasagerilor.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a controlat 16 firme de transport aerian care au avut intarzieri sau anulari de zobruri in perioada 3-5 ianuarie, pe zece dintre acestea amendandu-le, in total, cu peste 288.000 de lei pentru incalcarea Regulamentului 261/2004 privind drepturile pasagerilor la asistenta si compensare in caz de refuz la ambarcare, anulare sau intarziere prelungita a zborurilor.

Regulamentul CE 261/2004 prevede informarea in scris a fiecarui pasager cu privire la drepturile pe care le are in cazul in care zborul este intarziat cu mai mult de doua ore sau anulat; deservirea pasagerilor, respectiv oferirea de mese si bauturi racoritoare in cantitate direct proportionala cu timpul de asteptare, cazare hoteliera, transportul dintre aeroport si locul cazarii, dreptul la doua apeluri telefonice gratuite, mesaje prin telex, fax sau e-mail; posibilitatea de alege intre rambursarea, in termen de sapte zile, a intregului cost al biletului la pretul de achizitie, impreuna cu, daca este cazul, un zbor de retur la locul de plecare initial, cat mai repede posibil.

Astfel, companiile Blue Air, Malev, Air France, Wizz Air, Carpatair, Tarom, My Air, Alitalia, Brithish Airways si Lufthansa au fost amendate pentru ca nu au informat pasagerii, nu le-au acordat asistenta, iar Lufthansa a fost amendata pentru ca informarea, prezentata in scris pasagerilor cu privire la drepturile pe care le au, a fost prezentata doar in limba engleza.

Cele mai citite

Cursă finală spre Otopeni: Metroul M6 a intrat în faza de execuție

Ministrul Transporturilor a declarat că metroul spre Otopeni va fi gata peste 4 ani Sorin Grindeanu a anunțat că lucrările pentru tronsonul magistralei de metrou...

71 de sectoare de plajă de pe litoral sunt scoase la închiriere de „Apele Române“

Administraţia Naţională „Apele Române" (ANAR) a anunțat că scoate la închiriere 71 de sectoare de plajă, pentru o perioadă de 10 ani, acestea fiind...

Raed Arafat, deranjat de discuțiile „în derizoriu” despre mesajele Ro-Alert

Șeful DSU a anunțat că sunetele pentru mesajele Ro-Alert se vor schimba Raed Arafat a declarat într-o intervenție televizată, că discuțiile care duc „în derizoriu”...
Ultima oră
Pe aceeași temă