Construirea unui al treilea aeroport international civil intr-o zona din jurul Bucurestiului nu se justifica, investitia fiind prea mare, iar amortizarea foarte dificila, a declarat directorul Directiei Aviatiei Civile din Ministerul Transporturilor, Dan Andrei. „Un nou aeroport presupune o investitie de peste un miliard de euro pe o perioada de 10 ani, dar si un posibil target de clienti pe care sudul tarii nu il poate acoperi, mai ales ca mai exista doua aeroporturi”, a precizat Dan Andrei.
Ideea unui aeroport international in localitatea Vidra (judetul Ilfov), in sudul Bucurestiului, a fost prezentata in proiectele de amenajare a Capitalei ca zona metropolitana.
Specialistii nu cred insa ca investitia intr-un aeroport civil la Vidra este utila mai ales daca se ia in considerare intreaga zona de sud, care nu poate oferi numarul de pasageri necesar pentru un nou aeroport, estimat la circa patru-cinci milioane de pasageri.
„Chiar daca vorbim de intreaga zona de sud, cu Bucuresti, Ploiesti, Slobozia sau Alexandria, tot nu putem atinge numarul de pasageri necesar, iar in jurul Capitalei sunt deja doua aeroporturi in curs de modernizare si capabile sa faca fata cresterii numarului de pasageri, desi aceasta nu va fi atat de importanta”, a explicat Dan Andrei.
Cele mai frecventate aeroporturi din Romania sunt Otopeni si Baneasa, ce inregistreaza cresteri la numarul de avioane si pasageri care le tranziteaza. Traficul de pasageri pe Aeroportul International Henri Coanda a crescut, in primele opt luni ale anului, cu 16,5 la suta fata de aceeasi perioada din 2004 si se asteapta ca aceasta crestere sa se mentina si in 2006.
Aeroportul Baneasa estimeaza ca va inregistra circa 400.000 de pasageri in acest an, in crestere cu 200-250 la suta fata de anul trecut.