Ministerul Transporturilor va semna ordinul de incepere a lucrarilor pe tronsoanele Autostrazii Transilvania dintre Gilau si Mihaiesti si dintre Mihaiesti si Suplacu de Barcau la inceputul anului viitor. Anuntul a fost facut de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. El a declarat ca proiectarea acestor tronsoane se afla in stare avansata si ca va discuta acest proiect in cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Nationale a Autostrazilor si Drumurilor Nationale pe data de 1 noiembrie. "Vom da ordin de incepere a lucrarilor de la inceputul anului viitor pe aceste tronsoane", a declarat ministrul Transporturilor. Anuntul lui Ludovic Orban vine dupa ce managerul Bechtel Romania, Michael Mix, afirma ca angajatii companiei americane nu mai au nici un teren pe care sa poata extinde santierul autostrazii, iar din acest motiv, lucrarile sunt blocate.
Pe de alta parte, Ludovic Orban a afirmat ca a dispus refacerea studiului de fezabilitate pentru construirea autostrazii urbane de la Cluj, cea care va asigura legatura intre orasul Cluj-Napoca, Parcul industrial Nokia din Jucu si orasul Dej, acolo unde ar urma sa fie legata de viitoarea autostrada europeana dintre Marea Baltica si Marea Neagra. Ludovic Orban este nemultumit de faptul ca autostrada urbana ar fi urmat sa aiba cate patru benzi pe un sens de mers. "Nici pe Autostrada Bucuresti-Ploiesti nu vom avea cate patru benzi pe sensul de mers", a spus ministrul Transporturilor. El a declarat ca noua autostrada urbana ar urma sa aiba doua sau trei benzi, in functie de tronson. Noua autostrada ar urma sa fie legata, prin intermediul unor centuri de ocolire, cu Autostrada Transilvania.
Una dintre aceste centuri, cea dintre Valcele si Apahida, este blocata. Lucrarile au inceput, dar sunt in mare intarziere. Ludovic Orban a afirmat ca va cere reinnoirea autorizatiilor de construire pentru tronsonul III din aceasta centura. El a mai adaugat ca, pentru deblocarea situatiei, are nevoie si de o ordonanta de urgenta a guvernului, prin care sa fie scutita de plata unor taxe scoaterea unei paduri din regimul silvic si trecuta in domeniul construibil. "Nu are sens sa mutam cateva milioane de euro dintr-un buzunar al statului in altul. Vreau sa platesc lucrarile, nu sa plimb banii din conturile CNADNR in cele ale Romsilva", a adaugat Ludovic Orban.