Consiliul Judetean a decis sa concesioneze Aeroportul Bacau pentru ca nu poate asigura fondurile necesare modernizarii la standarde europene. Conform celor declarate de presedintele Consiliului Judetean (CJ), Dragos Benea, va fi selectata o firma de consultanta capabila sa gaseasca un investitor care sa poata investi in modernizarea aeroportului.
Dupa ce toate sperantele au fost puse in compania chineza Hainan, CJ si-a schimbat optica si incearca sa gaseasca un alt investitor. Cu o pista de 2.500 m lungime si 80 m latime si o suprafata totala de peste 200 de hectare, Bacaul este cel mai mare aeroport din zona nord-estica a Romaniei. Din 1997, Aeroportul Bacau a trecut in proprietatea si administrarea Consiliul Judetean Bacau, in scopul dezvoltarii infrastructurii de afaceri din zona adiacenta. In 2002, aeroportul a fost declarat „international”. Ani la rand, autoritatile au incercat sa gaseasca fonduri pentru modernizarea aeroportului si aducerea lui la standarde europene. Principala problema in atragerea investitorilor a fost, insa, situatia juridica a terenurilor din zona pistei. Acestea sunt revendicate si nu pot fi, deocamdata, folosite pentru extinderea pistei de aterizare si construirea unui terminal cargo. In plus, fortele politice nu au cazut de acord cu privire la eventuale facilitati care sa fie acordate posibililor investitori. Spre deosebire de Iasi, unde conlucrarea factorilor de decizie nu a tinut cont de culoarea politica, iar aeroportul lucreaza cu Austrian Airlines, la Bacau aterizeaza doar avioanele companiilor romanesti.