Un spot publicitar la produsul "Savoria. Pâinea copiilor" a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luatฤ marลฃi de Consiliul Naลฃional al Audiovizualului (CNA), care a considerat cฤ acesta nu informeazฤ corect publicul, informeazฤ Mediafax.
Potrivit CNA, în spotul respectiv se spune printre altele cฤ "fabrica Savoria este singura din România care produce doar pâine fฤrฤ E-uri".
"(…) vฤ recomandฤm pâinea pentru copii de la Savoria, e delicioasฤ, iar mama spune cฤ e ลi super sฤnฤtoasฤ. Conลฃine o grฤmadฤ de minerale ลi vitamine. (…) Conform studiului Asociaลฃiei Naลฃionale pentru Protecลฃia Consumatorilor ลi Promovarea Programelor ลi Strategiilor din România realizat în luna august, fabrica Savoria este singura din România care produce doar pâine fฤrฤ E-uri", se afirmฤ în spot.
Acest spot a fost difuzat pe Antena 1, Euforia, GSP TV, Antena 3 ลi Antena Stars, în perioada 15 decembrie – 2 ianuarie, potrivit CNA.
Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) a considerat cฤ acest spot este "o comunicare comercialฤ înลelฤtoare".
Prezentฤ la ลedinลฃa de marลฃi a CNA, Laura Frunzeti, directorul executiv al Consiliului Român pentru Publicitate, a declarat cฤ membrii Comitetului Etic al RAC s-au întrunit pe 22 ianuarie ลi au analizat spotul "Savoria. Pâinea copiilor", considerând cฤ acesta încalcฤ prevederile Codului RAC.
ลi membrii CNA au considerat cฤ spotul "Savoria. Pâinea copiilor" încalcฤ articolul 93 din Codul de reglementare a conลฃinutului audiovizual, potrivit cฤruia "Comunicฤrile comerciale audiovizuale trebuie sฤ respecte, indiferent de formฤ ลi de duratฤ, principiile de protecลฃie a minorului, de informare corectฤ a publicului, de respectare a demnitฤลฃii umane, de asigurare a unei concurenลฃe loiale".
Astfel, CNA a decis sฤ aplice în acest caz o decizie de intrare în legalitate în privinลฃa spotului publicitar "Savoria. Pâinea copiilor", fapt care presupune cฤ reclama nu mai poate fi difuzatฤ în forma aceasta, care încalcฤ legislaลฃia audiovizualului privind informarea corectฤ.
Decizia a fost luatฤ cu unanimitate de voturi.
Pe de altฤ parte, tot în ลedinลฃa de marลฃi Consiliul a decis sฤ aplice o decizie de intrare în legalitate ลi în privinลฃa spotului publicitar la asigurarea de viaลฃฤ oferitฤ de Red Sands Group ลi 4Life Direct. Spotul a fost difuzat în luna ianuarie de televiziunile Realitatea TV, România TV, TVR1, Antena 3 ลi Kanal D.
În acest spot publicitar se spune: "V-aลฃi nฤscut între 1929 ลi 1969? Vฤ rugฤm sunaลฃi acum pentru a afla despre asigurarea de viaลฃฤ garantatฤ de la 1 RON pe zi, un plan pentru siguranลฃa vârstei a treia, pentru bฤrbaลฃi ลi femeie între 45 ลi 85 de ani. Nu se fac examinฤri medicale, nu puteลฃi fi refuzat. Asigurarea începe din prima zi ลi dureazฤ toatฤ viaลฃa dumnevoastrฤ. Familia dvs. va primi pânฤ la 200.000 de RON numerar, care sฤ acopere funeraliile ลi orice alte costuri neprevฤzute. Beneficiile dvs. nu scad niciodatฤ pe mฤsurฤ ce timpul trece ลi costฤ de la 1 RON pe zi, în funcลฃie de suma asiguratฤ. Aลฃi auzit bine, de la doar 1 RON pe zi. Pentru mai multe informaลฃii sunaลฃi acum la numฤrul afiลat. Fฤrฤ riscuri, fฤrฤ obligaลฃii. Un plan pentru siguranลฃa vârstei a treia".
CNA a considerat cฤ ลi acest spot încalcฤ articolul 93 din Codul de reglementare a conลฃinutului audiovizual ลi nu informeazฤ corect publicul. Astfel, CNA a decis sฤ aplice o decizie de intrare în legalitate ลi în privinลฃa spotului publicitar, fapt care presupune cฤ spotul nu mai poate fi difuzat pe posturile TV în forma actualฤ care nu respectฤ legislaลฃia audiovizualului.
Pe de altฤ parte, tot în ลedinลฃa de marลฃi, CNA a decis sฤ aplice o decizie de intrare în legalitate ลi în privinลฃa unui spot publicitar la cartela MTV Mobile powered by Cosmote. Spotul a fost difuzat în perioada 15 decembrie – 7 ianuarie pe televiziunile Diva Universal, MTV, Sport.ro ลi Pro TV.
Spotul prezintฤ tineri în diverse ipostaze, care sugereazฤ distracลฃia. Totodatฤ, o voce de fatฤ afirmฤ: "Mฤ numesc Ana ลi vreau sฤ îi spun ลefului cฤ îmi dau demisia ลi lumii întregi cฤ… m-am cuplat cu ลeful meu".
CNA a considerat cฤ acest spot a încฤlcat prevederile privind protecลฃia minorilor, impuse de articolul 93 din Codul de reglementare a conลฃinutului audiovizual.
Prezent la ลedinลฃa CNA de marลฃi, Botond Csomortani, MBL Product Manager, la Viacom International Media Networks (VIMN), pentru Europa Centralฤ ลi de Est, a spus cฤ spotul respectiv face parte dintr-o campanie care a fost difuzatฤ ลi în alte cinci ลฃฤri (Germania, Elveลฃia, Belgia, Olanda ลi Polonia) ลi nu au fost probleme privind legalitatea respectivului clip.
"Mesajele din spoturile noastre (din aceastฤ campanie, n.r.) sunt niลte mesaje pozitive, care nu îi încurajeazฤ pe tineri sฤ mintฤ (…) Este vorba despre alegere, despre curajul ลi asumarea responsabilitฤลฃii de a face o mฤrturisire", a spus Botond Csomortani. El a mai spus cฤ este adevฤrat cฤ spoturile sunt provocatoare, dar aceleaลi mesaje au fost difuzate ลi în celelalte cinci ลฃฤri din Europa, fฤrฤ sฤ se fi primit sesizฤri la acestea.
El a mai spus cฤ spotul se adreseazฤ tinerilor cu vârsta cuprinsฤ între 18 ลi 25 de ani, iar canalele de difuzare a lui au fost alese astfel încât sฤ fie atins tocmai acest target.