-0.2 C
București
luni, 18 noiembrie 2024
AcasăSpecialCity-break-uri în România, la „super ofertă“

City-break-uri în România, la „super ofertă“

Bucureştenii pot să-şi programeze vacanțe tip „city break“ în nordul Moldovei, Transilvania sau Banat  fără a plăti sume exorbitante pentru biletele de avion, în timp ce capitala poate atrage turiști din mai multe colțuri ale țării.

39 de euro este suma minimă pe care un turist o poate plăti pentru un bilet de avion pe rute interne între Bucureşti şi Cluj, Iaşi sau Timişoara. BlueAir este prima companie care a anunţat o rută internă nouă, zborurile pe ruta Bucureşti – Iaşi – Bucureşti fiind operate de la finalul lunii octombrie a anului trecut. Operatorul practică preţuri care pornesc de la 39 euro, dus-întors, iar zborurile sunt operate de două ori pe zi în timpul săptămânii, iar în week-end având o singură frecvenţă pe zi. Tarifele includ atât taxele de aeroport, cât şi un bagaj de cală, cu o greutate maximă de 32 kilograme.

Wizzair va începe se opereze zboruri zilnice pe ruta Bucureşti – Cluj – Bucureşti, cu o frecvență pe zi (mai puţin sâmbăta), din data de 22 iulie. În ciuda faptului că tarifele pornesc tot de la 39 euro dus-întors (pe timpul verii; în octombrie veţi găsi şi zboruri la 20 euro dus-întors), turiştii care vor dori să achiziţioneze bagaje de cală se vor confrunta cu o situație ciudată: tariful pentru un bagaj de 23 kilograme este 60 euro dus-întors, deci mai mult decât biletul. 

Ryanair, cea mai mare companie low-cost din Europa, şi-a anunţat intenţia de a opera două zboruri pe zi între Timişoara şi Bucureşti, declaraţia fiind făcută o dată cu anunţul deschiderii unei baze la Timişoara (n.a. – alocarea a cel puţin un avion pe aeroportul bănăţean şi operarea mai multor rute de aici). Deşi biletele pe această rută nu pot fi încă achiziţionate, surse din piaţă vorbesc de tarife minime, care pornesc tot de la 39 euro, pentru călătorii tur-retur.

Tarifele acestea pot fi un imbold pentru piaţa internă de turism. Dacă până acum mulţi turişti călătoreau în zonele din proximitatea oraşului de domiciliu pentru a evita deplasări lungi cu trenul sau maşina personală, acum aceştia au şansa de a călători şi spre alte destinaţii, mai îndepărtate Astfel, mânăstirile din nordul Moldovei, Maramureşul sau staţiunile cu băi termale din zona Banatului devin mai accesibile.

TAROM se adaptează

În ultimii ani TAROM a deţinut monopolul pe rutele interne, după ce operatorul Carpatair şi-a cerut insolvenţa şi a anulat toate rutele pe care opera. Acum, având concurenţă din partea companiilor „low-cost“, TAROM a micşorat tarifele pentru unele dintre cursele interne. Pentru zborurile între Bucureşti şi Iaşi, tarifele practicate pornesc de la 78 de euro, însă pentru a ajunge la Cluj sau Timișoara tarifele rămân încă mari, cu preţuri de minim 129 euro. În viitorul apropiat, cel mai probabil, compania naţională urmează să-şi adapteze tarifele la cele ale concurenţei. 

Pericolul numit neprofitabilitate

Faptul că mai multe companii anunţă zboruri interne la preţuri sub cele practicate de CFR pentru călătoriile cu trenul pe aceleaşi rute, nu înseamnă că operaţional, acestea sunt profitabile.

Aceste lansări vin pe fondul scăderilor extreme ale preţului petrolului – care a ajuns la un minim istoric, iar companiile aeriene vor beneficia din plin de acest lucru, care se va reflecta și în politicile de preț practicate. Însă, dacă prețul petrolului va crește, și tarifele pe aceste curse interne vor fi afectate în sens crescător.

Așa s-a întâmplat și în perioada 2008-2009, când – de exemplu – Wizzair a avut o tentativă de a opera zboruri între Bucureşti și Cluj, zboruri la care a renunțat rapid, oficiali ai companiei invocând neprofitabilitatea cursei (un număr mare de pasageri care plătesc tarife foarte mici nu înseamnă profit pentru companie).  

Cele mai citite

România, printre ultimele țări din lume la finanțarea educației: Alocare mai mică decât Uganda și Paraguay

Guvernul României a alocat în 2023 doar 3,3% din PIB pentru educație, conform unui raport UNESCO România se află pe locul 123 din 171 de...

Plăți duble pentru 200.000 de pensionari în decembrie

Casa Națională de Pensii Publice estimează că sunt sute de mii de dosare restante, la nivel național Aproximativ 200.000 de pensionari din România vor primi...

Rezidențiat: Un sistem medical care strigă după ajutor

În timp ce peste 10.000 de candidați au susținut examenul de rezidențiat, România se confruntă cu un paradox cutremurător: avem un număr mare de...
Ultima oră
Pe aceeași temă