Un autobuz cu 76 de muncitori, care circula pe un dig nesemnalizat din municipiul Tulcea, s-a răsturnat ieri de la o înălţime de trei metri. În urma accidentului patru persoane au murit, iar alte 57 au ajuns la spital. Grav rănite, şase dintre persoanele implicate în accident au fost transportate ieri cu elicoptere MAI la spitale din Bucureşti. Potrivit purtătorului de cuvânt al Parchetului de pe lângă Judecătoria Tulcea, Dan Stepanencu, în autobuz se aflau, în momentul accidentului, 76 de persoane, în vreme ce capacitatea maximă a maşinii era de 68 de pasageri. La rândul său, prim-procurorul Parchetului de pe lângă Judecătoria Tulcea, Ionel Scutelnicu, spune că drumul pe care circula autovehiculul era „impracticabil” şi neasfaltat. Potrivit prim-procurorului, pe acest drum nu ar fi încăput două maşini. Şeful Direcţiei Rutiere, Lucian Diniţă, a declarat, la rândul său, că digul pe care a avut loc accidentul din Tulcea este impracticabil şi nu este semnalizat.
„Trebuia să pună semne de circulaţie”
Autobuzul implicat în accident circula pe o rută deviată, respectiv pe dig, deoarece drumul care face legătură între municipiul Tulcea şi zona industrială a oraşului este de mai mult timp şantier. Pe acest drum se efectuează lucrări de canalizare cu finanţare europeană. Anul trecut, la momentul demarării lucrărilor, mai mulţi agenţi economici care îşi desfăşoară activitatea în zona industrială a oraşului, au contestat decizia primăriei de a închide total drumul de acces, iar una dintre firme chiar a dat în judecată instituţia. Iniţial, primăria nu a oferit nici o soluţie agenţilor economici, apoi le-a transmis că pot circula pe digul unde a avut loc ieri accidentul. Primăria a uitat însă atunci să ia şi măsuri de siguranţă a circulaţiei. „ANIF Tulcea (Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare, care deţine digul – nr.) trebuia să pună semne de circulaţie împreună cu p rimăria”, spune şeful ITM Tulcea, Ali Izet.
Explicaţiile primarului
Primarul din Tulcea, Constantin Hogea, nu crede însă că instituţia pe care o conduce are vreo responsabilitate în tragedia de ieri. „In zona de est nu există altă cale auto de acces decât pe dig. Pe acest dig se circulă de zeci de ani şi nu s-au produs evenimente rutiere”, ne-a declarat edilul. Agenţii economici susţin însă că ar fi existat soluţii astfel încât tragedii precum cea de ieri să fie evitate. „Noi am înţeles că nu există alt drum de acces decât pe dig pentru că se fac lucrări, dar de ce nu sunt finalizate mai repede? E prea mult să se lucreze un an şi jumătate pe 5 kilometri de stradă”, spune Constantin Lungu, care are afaceri în zona industrială a oraşului. Oamenii de afaceri se întreabă totodată de ce primăria a închis total circulaţia pe drumul-şantier, şi nu parţial, pentru ca şoferii să circule în condiţii de siguranţă.